Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Όπως αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Ford τα τελευταία χρόνια έκανε all in στην ηλεκτροκίνηση με τεράστιες επενδύσεις και μεγαλώνοντας αισθητά την EV γκάμα της (Mustang Mach-E, Explorer, Capri). Όμως η εταιρία (σε αντίθεση με άλλες) αποφάσισε να ακούσει το καταναλωτικό κοινό και να μην διαγράψει πρόωρα και οριστικά τους θερμικούς κινητήρες, δίνοντας τους μία σοβαρή παράταση.

Σε συνέντευξή του ο COO του τμήματος ηλεκτροκίνησης της Ford, Marin Gjaja, δήλωσε ότι η εταιρεία ήταν υπερβολικά φιλόδοξη με τα σχέδια της για τα EV στην Ευρώπη. «Νομίζω ότι οι πελάτες ψήφισαν και μας είπαν ότι ήταν πολύ φιλόδοξο το αρχικό μας πλάνο», σημείωσε ο Gjaja. «Δεν βλέπουμε ότι το να πάμε πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030 [στην Ευρώπη] είναι μια καλή επιλογή για την επιχείρησή μας ή, κυρίως, για τους πελάτες μας».

Η Ford ανακοίνωσε το 2021 ότι είχε σχέδια να καταστήσει ολόκληρο τον ευρωπαϊκό στόλο της ηλεκτρικό μέχρι το 2030 (εάν η αγορά το επέτρεπε), αλλά πλέον είναι επίσημο πως η εταιρία θα επιβραδύνει αυτά τα σχέδια. Τον Μάιο, ο γενικός διευθυντής της Ford of Europe, Martin Sander, δήλωσε στο Automotive News ότι οι θερμικοί κινητήρες θα μπορούσαν να συνεχίσουν και μετά το 2030. «Αν δούμε ισχυρή ζήτηση, για παράδειγμα για plug-in υβριδικά οχήματα, θα τα προσφέρουμε όσο περισσότερο μπορούμε».

Σε αυτή την περίπτωση, ο Gjaja αναφέρει την επιβράδυνση της υιοθέτησης των EV και την αύξηση του κόστους ως τους κύριους λόγους για την πρόσφατη αλλαγή σχεδίων. Επί του παρόντος, η Ford στην αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της διαθέτει τα Explorer, Mustang Mach-E και το νέο μέλος της οικογένειας, Capri.