Στο πλαίσιο του e-Mobility Festival που πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο, ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles παρουσίασε το πλάνο του για τη νέα εποχή της κινητικότητας και της βιώσιμης αυτοκίνησης.
Στο φεστιβάλ, η FCA συμμετείχε με το πρωτότυπο Fiat Centoventi, το plug-in υβριδικό Jeep Compass και το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat Professional Ducato Electric, ενώ παράλληλα ανέλυσε την ολιστική της προσέγγιση για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Η προσέγγιση της εταιρείας καλύπτει όχι μόνο τα μοντέλα των αυτοκινήτων, αλλά και τη συνολική τους χρήση και διάδραση με το περιβάλλον και την κοινωνία.
Στόχος είναι η ηλεκτροκίνηση να γίνει προσιτή, εύκολα προσβάσιμη και χρήσιμη για όλους, συμβάλλοντας παράλληλα στην προστασία του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο, ο όμιλος θα παρουσιάσει μέχρι το 2022 μία σειρά νέων μοντέλων, με πρώτο το ηλεκτρικό Fiat 500.
Θα ακολουθήσει το Jeep Renegade PHEV, το ηλεκτρικό Fiat Professional Ducato και άλλα οχήματα με υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Η εύκολη πρόσβαση για τη φόρτιση των ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών οχημάτων είναι κρίσιμης σημασίας για την επιτυχία της ηλεκτροκίνησης. Η FCA έχει ήδη κινηθεί προς δύο κατευθύνσεις με σκοπό να καλύψει με τον καλύτερο τρόπο αυτήν την ανάγκη.
Η πρώτη περιλαμβάνει την πρόσφατη σύναψη συμφωνίας με τους ενεργειακούς κολοσσούς EnelX και Engie που έχει σαν στόχο να αναπτύξει λύσεις για την παραγωγή και κυρίως τη φόρτιση των συγκεκριμένων οχημάτων στην Ευρώπη. Χάρη σε αυτές τις συμφωνίες, το δίκτυο διανομέων της FCA θα μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις στους πελάτες (ιδιώτες και εταιρείες) ώστε να ελαχιστοποιούν το κόστος φόρτισης των οχημάτων τους.
Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά στην ανάπτυξη των δικτύων Vehicle to Grid (V2G), καθιστώντας πιο εύκολη και οικονομική τη φόρτιση των αυτοκινήτων, πιο σταθερό το δίκτυο ηλεκτροδότησης και παράλληλα φιλικότερη προς το περιβάλλον την παραγωγή και χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Ουσιαστικά το V2G επιτρέπει την «ανταλλαγή» ενέργειας μεταξύ του δικτύου και τον οχημάτων δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος