Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ένας ιδιοκτήτης Ferrari μήνυσε την αυτοκινητοβιομηχανία για την αποτυχία της να επισκευάσει σωστά ένα σοβαρό ελάττωμα στα φρένα. Η αγωγή υποστηρίζει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπόρεσε να παράσχει μόνο μια “προσωρινή” λύση για το πρόβλημα, αφήνοντας τους οδηγούς ευάλωτους με ημιλειτουργικά φρένα.
Ο Iliya Nechev αγόρασε το 2020 την 458 Italia και λέει ότι αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα από την πρώτη μέρα. Η αγωγή περιγράφει ένα περιστατικό όπου ο ίδιος κατέβαινε μία κατηφόρα με σχεδόν 90χλμ./ώρα και πάνω σε στροφή 90 μοιρών, πάτησε φρένο, όμως το όχημα δεν ελάττωσε καθόλου και το πεντάλ ήταν σκληρό. Όταν επικοινώνησε με την εταιρία, ο υπάλληλος του είπε πως ήταν απόλυτα «φυσιολογικό».
Η Ferrari εξέδωσε αρχικά ανάκληση τον Οκτώβριο του 2021 για τις 458 Italia, 458 Speciale, 458 Speciale Aperta, 458 Spider, 488 GTB και 488 Spider. Η εταιρεία ανακάλυψε ότι το υγρό φρένων μπορεί να διαρρεύσει από το σύστημα και να προκαλέσει μερική ή πλήρη απώλεια της ισχύος πέδησης, αλλά εκείνη τη στιγμή η Ferrari δεν γνώριζε την αιτία του προβλήματος.
Η εταιρεία εξέδωσε μια δεύτερη ανάκληση στα μέσα του 2022 για απώλεια της λειτουργίας των φρένων που επηρέασε περισσότερα από 23.000 αυτοκίνητα που χρονολογούνται από το 2005 και έπειτα.
Η ανάκληση προσδιόρισε ένα ελαττωματικό καπάκι του δοχείου υγρού φρένων ως τον ένοχο της διαρροής, με στόχο την επίλυση του προβλήματος με την αντικατάσταση του καπακιού. Παρ’ όλα αυτά, ο Nechev ισχυρίζεται ότι η Ferrari δεν ενημέρωσε επαρκώς τους πελάτες για την πλήρη φύση του ελαττώματος.
Η αγωγή υποστηρίζει ότι η Ferrari είτε πούλησε άμεσα είτε επωφελήθηκε (εν γνώση της) από την πώληση “χιλιάδων αυτοκινήτων που περιείχαν αυτό το απειλητικό για τη ζωή ελάττωμα”. Εκτός από την αυτοκινητοβιομηχανία, ο προμηθευτής εξαρτημάτων φρένων της Ferrari, η Robert Bosch GmbH, καταγγέλλεται στην ίδια αγωγή.