Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σύμφωνα με το Reuters, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η μεγαλύτερη νομοθετική ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ζητά επανεξέταση της οριστικής απόφασης περί κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε. από το 2035.  Να θυμίσουμε πως το ΕΛΚ κέρδισε το μεγαλύτερο ποσοστό στις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον περασμένο μήνα με 188 από τους συνολικά 720 νομοθέτες, εδραιώνοντας την επιρροή του στη συνέλευση της ΕΕ.

Σε μια συνάντηση στην Πορτογαλία αυτή την εβδομάδα, το ΕΛΚ συζήτησε τις πολιτικές προτεραιότητες για την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ένα προσχέδιο των προτεραιοτήτων αυτών, περιλάμβανε τον στόχο: “αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση του CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, ώστε να επιτραπεί η χρήση εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών μετά το 2035”.

Η ΕΕ ψήφισε πέρυσι νόμο που θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 το 2035, τερματίζοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύτηκε, ωστόσο, να δημιουργήσει μια νομική οδό για τη συνέχιση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με συνθετικά καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (αντί για βενζίνη) και μετά το 2035.

Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν και να συνεχίσουν να πωλούν μια νέα γενιά αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα λειτουργούν μόνο με πιστοποιημένα καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2 και θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία που θα εμποδίζει την εκκίνησή τους όταν γεμίζουν με βενζίνη ή ντίζελ.

Εάν το έγγραφο του ΕΛΚ προωθηθεί, θα ασκήσει πίεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί την πράσινη ατζέντα της Ευρώπης, καθώς επιδιώκει την έγκριση της πλειοψηφίας των νομοθετών της ΕΕ για μια δεύτερη θητεία στο ρόλο της.