Τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλος ντόρος για τις εκπομπές ρύπων κάθε αυτοκινήτου, με τις εταιρείες να παρουσιάζουν συνεχώς χαμηλότερα νούμερα, προκειμένου να αποδείξουν ότι διαθέτουν τα πιο «πράσινα» μοντέλα. Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όμως, τα στοιχεία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική έκθεση της αρμόδιας Επιτροπής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εμφανίζουν πλασματικά στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 κάθε μοντέλου, ξεγελώντας ουσιαστικά τόσο τους καταναλωτές όσο και την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πώς το καταφέρνουν αυτό; Με πολύ απλό και καθόλα νόμιμο τρόπο. Οι μετρήσεις που πραγματοποιούν γίνονται κανονικά στον δρόμο, αλλά όχι σε οποιονδήποτε δρόμο. Δηλαδή, με ανηφόρες, κατηφόρες, στροφές και λοιπά.
Τις κάνουν σε ευθεία και χωρίς να εναλλάσσουν το γκάζι και το φρένο. Επιπλέον, στο αυτοκίνητο χρησιμοποιούν και ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Με λίγα λόγια, η διαδικασία αξιολόγησης δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού κανείς οδηγός δεν κινείται αποκλειστικά σε ευθεία και με χαμηλή ταχύτητα.
Έτσι, η πραγματική μείωση εκπομπών ρύπων που παρουσιάζουν στο σύνολο οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι κατά τα 2/3 σωστή, με το υπόλοιπο ποσοστό να κρίνεται πλασματικό. Η αρμόδια Επιτροπή εξετάζει ήδη το ενδεχόμενο αλλαγής των κανονισμών μέτρησης, με σκοπό να περιορίσει όσο το δυνατόν το φαινόμενο.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος