Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Ε.Ε. είχε ξεκινήσει αυστηρά και αποφασισμένα να φορολογήσει ανελέητα τα made in China ηλεκτρικά μοντέλα, όμως τα «μαζεύει» για δεύτερη φορά. Σύμφωνα με το Reuters, η .Ε.Ε. φέρεται να κάνει έναν δεύτερο γύρο αναθεωρήσεων των δασμών στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα και οι βελτιώσεις προσφέρουν ένα μικρό κομμάτι καλών ειδήσεων για την Tesla και την Geely. Αλλά οι Κινέζοι αξιωματούχοι λένε ότι θέλουν να συναντηθούν με τους Ευρωπαίους ομολόγους τους για να καταρτίσουν μια νέα συμφωνία που να μπορούν να υποστηρίξουν και οι δύο πλευρές.
Ο δασμολογικός συντελεστής της Tesla μειώθηκε από 9 τοις εκατό σε 7,8 τοις εκατό, ενώ αρχικά ανερχόταν σε 20,8 τοις εκατό μέχρι που η ΕΕ τον τροποποίησε τον περασμένο μήνα μετά από προσφυγή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρει το Reuters.
Μετά από περαιτέρω έρευνα σε εκείνη την περίπτωση, η ΕΕ αποφάσισε ότι η Tesla δεν έλαβε τόση κινεζική κρατική βοήθεια όσο κάποιες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αν και επωφελήθηκε από τις μειωμένες τιμές των μπαταριών. Το Reuters δεν διευκρίνισε τον λόγο για την τελευταία μείωση των δασμών, λέγοντας μόνο ότι η απόφαση βασίστηκε σε νέες πληροφορίες που παρείχαν οι εταιρείες.
Το άρθρο ισχυρίζεται επίσης ότι ο δασμός για τη Geely, ο οποίος ήταν αρχικά 19,9%, πριν μειωθεί στο 19,3% τον περασμένο μήνα, έχει πλέον μειωθεί στο 18,8%. Ο δασμός 17% της BYD παραμένει αμετάβλητος, σύμφωνα με το δημοσίευμα, και τα αυτοκίνητα από εταιρείες όπως η ιδιοκτήτρια της MG SAIC, η οποία η Ε.Ε. ισχυρίζεται ότι αρνήθηκε να συνεργαστεί με την έρευνα, αντιμετωπίζουν δασμό 35,3%, από 36,6%.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που συνεργάστηκαν, όπως η Chery και η Nio, θα υποστούν δασμούς 20,7 τοις εκατό, και καθένας από τους δασμούς έρχεται να προστεθεί στον κανονικό δασμό 10 τοις εκατό που επιβάλλεται στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να βλάψουν σοβαρά την κερδοφορία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι Κινέζοι αξιωματούχοι δηλώνουν τώρα ότι θέλουν να καθίσουν στο τραπέζι με τους ομολόγους τους από την ΕΕ και να καταλήξουν σε μια συμφωνία που να είναι αποδεκτή και από τις δύο πλευρές.