Η Citroen έδωσε…αναβολικά στο Ami και δημιούργησε το ριζοσπαστικό Oli
Το Citroen Oli αποτελεί την πιο πρόσφατη πρόταση της εταιρείας για την ηλεκτρική κινητικότητα και είναι εξίσου ιδιόμορφο και ριζοσπαστικό…
Newsroom
30.09.2022 | 15:30
UPD:30.09.2022, 20:01
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το Citroen Oli αποτελεί την πιο πρόσφατη πρόταση της εταιρείας για την ηλεκτρική κινητικότητα και είναι εξίσου ιδιόμορφο και ριζοσπαστικό με το Ami που κυκλοφόρησε το 2020 και συνεχίζει να σπάει τα ταμεία. Το Oli θα το χαρακτηρίζαμε ως ένα φουτουριστικό pickup που έχει σχεδιαστεί για απλότητα και βιωσιμότητα έχοντας ως μεγάλο ατού την ευελιξία, ενώ μας δίνει μία εικόνα από τα μελλοντικά Citroen μοντέλα.
Το Oli ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά και είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από ανακυκλωμένα υλικά την ώρα που πολλά από τα εξωτερικά πάνελ είναι εναλλάξιμα μεταξύ τους με στόχο την μείωση του κόστους επισκευής. Παράλληλα, μερικά μέρη του οχήματος είναι δομημένα από πιο ελαφριά αλλά εξίσου δυνατά με το χάλυβα υλικά, όπως το κυματοειδές χαρτόνι, ενώ η απλότητα είναι το χαρακτηριστικό του καθώς λανσάρει τη νοοτροπία «ίδιο αποτέλεσμα με λιγότερη πολυπλοκότητα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα πως τα καθίσματα έχουν μόλις 8 μέρη σε σύγκριση με 37 σε ένα παραδοσιακό κάθισμα SUV, χρησιμοποιώντας σωληνωτά πλαίσια και 3D-printed mesh πλάτες.
Η «δίαιτα» συνεχίζεται με την αφαίρεση του παραδοσιακού ηχοσυστήματος και την αντικατάστασή του με αφαιρούμενα ηχεία Bluetooth και βάση για smartphone εξοικονομώντας 250 κιλά. Η εικόνα στο εσωτερικό είναι μίνιμαλ έχοντας μία λεπτή οθόνη για το infotainment στο ταμπλό την οποία διαχειρίζεται από το smartphone ενώ οι πίσω θύρες ανοίγουν ανάποδα για καλύτερη πρόσβαση. Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι: μήκος 4.20μ. ύψος 1.65μ. και πλάτος 1.9μ.
Σίγουρα αυτό που ξεχωρίζει πρώτο, είναι το κάθετο παρμπρίζ το οποίο σύμφωνα με την εταιρία είναι ελαφρύτερο και οικονομικότερο στην παραγωγή από ένα τυπικό παρμπρίζ, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως το Oli είναι το πρώτο σύνολο που φέρει το νέο λογότυπο της εταιρίας.
Το μοντέλο είναι φυσικά αμιγώς ηλεκτρικό και εφοδιάζεται με μπαταρία 40 kWh προσφέροντας αυτονομία στα 400χλμ. έχοντας ως βοηθό την πολύ χαμηλή κατανάλωση στα 10kWh/100χλμ. Μάλιστα η φόρτιση της μπαταρίας από 20 έως 80% μπορεί να γίνει σε 23 λεπτά ενώ ο χώρος δράσης του δεν περιορίζεται στην πόλη, καθώς εξοπλίζεται με ράγες οροφής αλλά και «καρότσα» για υπαίθριες εξορμήσεις.