Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η κινεζική μάρκα επιβαρύνθηκε με δασμό 17% επιπλέον του υφιστάμενου δασμού 10% για τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εξάγονται στην Ευρώπη. Ωστόσο, μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, σημείωσε ότι η μάρκα θα παράγει πολλά εξαρτήματα στην Ευρώπη, θα συναρμολογεί πακέτα μπαταριών σε εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία και θα εισάγει μόνο κυψέλες μπαταριών από την πατρίδα της.
Απογοητευμένη από το ρυθμιστικό τοπίο της ΕΕ, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αυξάνει την τοπική παραγωγή για να αποφύγει κάποια από τα οικονομικά χτυπήματα, ενώ ξεκαθαρίζει ότι δεν θα απορροφήσει απλώς το επιπλέον κόστος χωρίς να αντιδράσει.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο Reuters, η Li πρόσθεσε ότι τα περισσότερα από τα EVs που θα πουλήσει η BYD στην Ευρώπη θα κατασκευαστούν στην Ουγγαρία. Επιπλέον, θα επιδιώξει να αγοράσει όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα από Ευρωπαίους προμηθευτές και άλλους Κινέζους προμηθευτές που δημιουργούν σήμερα εγκαταστάσεις στην Ευρώπη.
Για την ώρα, η BYD δεν έχει αποφασίσει-ανακοινώσει, εάν θα απορροφήσει η ίδια η εταιρία το επιπλέον κόστος των δασμών, ή θα το περάσει στην τελική τιμή των προϊόντων της.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της BYD στην Ευρώπη, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα προβεί σε αλλαγές στη γερμανική επιχείρησή της μετά από ένα απογοητευτικό λανσάρισμα στη χώρα. Πέρυσι, η BYD πούλησε λίγο πάνω από 4.000 οχήματα στη Γερμανία, αλλά οι πωλήσεις έπεσαν κάτω από 1.500 το πρώτο εξάμηνο του 2024. Η Li λέει ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η BYD δεν δημιούργησε σωστά την απαραίτητη υποδομή και τον Αύγουστο, αποφάσισε να αγοράσει τον γερμανικό διανομέα Hedin Electric Mobility για να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο των πωλήσεων στην αγορά.