Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Aston Martin κατασκευάζει την Vantage εδώ και 74 χρόνια. Η τρέχουσα γενιά του δίθυρου GT πωλείται από το 2018 και μετά από έξι χρόνια στην αγορά, δέχεται μια τεράστια αναβάθμιση. Σκεφτείτε το σαν ένα κανονικό facelift στα μέσα του κύκλου, αλλά με τόσες αλλαγές, που θα μπορούσε να είναι νέα γενιά.

Το τελικό αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι φυσικά εντυπωσιακό. Στο μηχανικό κομμάτι, ο V8 κινητήρας των 4,0 λίτρων της Mercedes αποδίδει πλέον την τεράστια ισχύ των 656 ίππων (+ 153 άλογα σε σχέση με το παλιό αυτοκίνητο). Αυτό είναι αποτέλεσμα μέσω νέων εκκεντροφόρων, μεγαλύτερων τούρμπο αλλά αλλαγής της σχέσης συμπίεσης.

Ο V8 AMG υποστηρίζεται από το δοκιμασμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ZF, το οποίο στέλνει την ισχύ στους πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η νέα Aston μπορεί όχι μόνο να επιταχύνει στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, αλλά να φτάσει την τελική ταχύτητα των 325χλμ./ώρα.

Η Vantage πατάει σε τροχούς 21 ιντσών, φοράει ελαστικά διαστάσεων 275/35 μπροστά και 325/30 πίσω, ενώ τα κεραμικά φρένα μειώνουν το βάρος κατά 27 κιλά. Στις αισθητικές αλλαγές ξεχωρίζουν η νέα μάσκα, οι νέοι Matrix Led προβολείς αλλά και πολύ μεγαλύτερες εξατμίσεις.

Στην καμπίνα, η νέα Vantage αποκτά οθόνη 10,25 ιντσών ενώ επίσης στάνταρ είναι το ηχοσύστημα με 11 ηχεία και ισχύ 390W. Το τελευταίο προαιρετικά μπορεί να γίνει της Bowers & Wilkins με 15 ηχεία και ισχύ 1.170W.

Τέλος να αναφέρουμε πως η Vantage απέκτησε νέο σύστημα Launch Control και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στο δεύτερο μισό του έτους με την τιμή ακόμα να παραμένει άγνωστη.