Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όπως και η Toyota, έτσι και η Hyundai είναι μία από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν έχει εγκαταλείψει εντελώς τους παραδοσιακούς διακόπτες. Θα βρείτε έναν αξιοπρεπή αριθμό κουμπιών ακόμη και στα πιο πρόσφατα μοντέλα της. Νέα έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία έδειξε ότι οι άνθρωποι προτιμούν σε μεγάλο βαθμό τα πιο πρακτικά φυσικά πλήκτρα για την πρόσβαση σε συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες.
Ο αντιπρόεδρος της Hyundai Design North America Ha Hak-soo παραδέχτηκε ότι η Hyundai αρχικά εντυπωσιάστηκε από το επαναστατικό infotainment της Tesla με τα πάντα ενσωματωμένα σε μια υπερμεγέθη οθόνη. Ωστόσο, η νοτιοκορεατική εταιρεία συνειδητοποίησε στη συνέχεια ότι η συγκέντρωση της πρόσβασης σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες σε μια οθόνη δεν είναι η καλύτερη λύση.
«Καθώς προσθέταμε οθόνες στα οχήματα μας, δοκιμάσαμε επίσης να τοποθετήσουμε περισσότερα κουμπιά αφής και ο κόσμος δεν το προτιμούσε αυτό. Όταν κάναμε δοκιμές με την ομάδα μας, συνειδητοποιήσαμε ότι οι άνθρωποι αγχώνονται, ενοχλούνται και εκνευρίζονται όταν θέλουν να ελέγξουν κάτι σε μια δύσκολη στιγμή αλλά δεν μπορούν να το κάνουν».
Το να ψάχνετε σε μια οθόνη αφής για να ρυθμίσετε τη θερμοκρασία ή να προσαρμόσετε βασικές λειτουργίες μπορεί να σας αποσπάσει την προσοχή. Αντίθετα, με τα φυσικά κουμπιά και τους διακόπτες, που βρίσκονται πάντα στην ίδια θέση, οι οδηγοί μπορούν να βασίζονται στη μυϊκή μνήμη για να έχουν τα μάτια τους στο δρόμο. Δεν είμαστε εντελώς κατά των οθονών αφής, αλλά ορισμένα χειριστήρια πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα. Αν η Hyundai έκανε ξανά την έρευνα σε παγκόσμια κλίμακα, το αποτέλεσμα θα ήταν πιθανότατα το ίδιο, καθώς η κοινή λογική υποδεικνύει ότι μια διάταξη που αποτελείται αποκλειστικά από οθόνη αφής δεν είναι η ιδανική λύση.
Παρόλο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα το παραδεχτούν ποτέ αυτό, η χρήση της ίδιας οθόνης σε πολλά αυτοκίνητα είναι ένα εξαιρετικό μέτρο μείωσης του κόστους.
Εσάς ποια είναι η γνώμη σας;