Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Πριν λίγες ημέρες, η Lotus παραδέχτηκε ότι δεν θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2028, όπως είχε αρχικά προγραμματίσει. Η μάρκα της Geely μοιράστηκε τώρα λεπτομέρειες σχετικά με το πώς σκοπεύει να διατηρήσει ζωντανό τον βενζινοκινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου του 2024, ο CEO Feng Qingfeng μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τη λεγόμενη τεχνολογία Hyper Hybrid που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα σκαριά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, η νέα διάταξη θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να προσφέρουν μέγιστη αυτονομία άνω των 1.100 χιλιομέτρων. Το ενδιαφέρον κομμάτι που μοιράστηκε ο επικεφαλής της Lotus είναι η δυνατότητα οδήγησης του αυτοκινήτου ακόμα και αποκλειστικά με βενζίνη, υποστηρίζοντας πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι πιο αποδοτικός από έναν ηλεκτροκινητήρα σε υψηλότερες ταχύτητες.

Η Lotus βαφτίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ως σύστημα «εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης κατά την οδήγηση», το οποίο είναι πιθανότατα ορολογία μάρκετινγκ για το γνωστό range extender (όταν δηλαδή ο θερμικός κινητήρας συμπεριφέρεται σαν γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία). Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα τροφοδοτήσει την μπαταρία πέντε φορές πιο γρήγορα από την ενέργεια που καταναλώνεται κατά την κανονική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με τη ρύθμιση Hyper Hybrid θα έχουν «αδιάλειπτη ηλεκτρική απόδοση σε κάθε κατάσταση».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν χρησιμοποιείται ως γεννήτρια, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τροφοδοτεί την μπαταρία για να δώσει στο αυτοκίνητο την ίδια οδηγική εμπειρία με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, αλλά με πολύ μεγαλύτερη αυτονομία. Φυσικά, αυτό ισχύει υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει αρκετή βενζίνη στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Αυτά δεν θα είναι τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν κινητήρα βενζίνης ως range extenders. Σχετικό παράδειγμα είναι το Mazda MX-30 R-EV με τον περιστροφικό κινητήρα του στον ίδιο ρόλο.

Ενώ ο βενζινοκινητήρας είναι το μεγάλο πλεονέκτημα, φαίνεται ότι η εταιρεία δεν έχει ξεχάσει την ηλεκτρική πλευρά της εξίσωσης. Ακριβώς το αντίθετο, καθώς η μπαταρία θα μπορεί να φορτίζει από 10-80% σε μόλις 10 λεπτά, όταν συνδεθεί σε έναν εξαιρετικά γρήγορο φορτιστή.

Το νέο Hyper Hybrid σύστημα ενδέχεται να τοποθετηθεί στην αμιγώς ηλεκτρική Emeya όπως και στο μελλοντικό SUV της εταιρείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης