Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Πρόεδρος και Εκτελεστικός Διευθυντής της Honda, Toshihiro Mibe, συνόψισε τις σκέψεις του σε μία φράση κατά τη διάρκεια συζήτησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης την περασμένη εβδομάδα. Μιλώντας για τη μετάβαση της εταιρείας προς τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα, τόσο ο Mibe όσο και ο Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος Shinji Aoyama εξήραν τις αρετές της συνεργασίας της Honda με την GM, τόσο στο ηλεκτρικό SUV 2024 Prologue, όσο και σε μελλοντικά προϊόντα που βασίζονται σε μια πλατφόρμα που έχει αναπτυχθεί από τις δύο εταιρίες.

«Πιστεύουμε ότι η συνεργασία είναι αμοιβαία επωφελής, όχι μόνο στην πλατφόρμα [του οχήματος] αλλά και με τις αγορές και τις προμήθειες», δήλωσε ο Aoyama. «Η συνεργασία είναι το μέλλον».

Όμως, ενώ το Honda Prologue 2024 βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις τεχνολογίες της General Motors – η πλατφόρμα Ultium και οι μπαταρίες του μοιράζονται με την Cadillac Lyriq του 2023 και το Chevrolet Blazer EV του 2024 – το επόμενο κοινό έργο μεταξύ των δύο, θα έχει πιθανότατα πολύ περισσότερο DNA της Honda. Το 2027 θα παρουσιαστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αρχική τιμή κάτω από 30.000 δολάρια, το οποίο θα διαθέτει περισσότερη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της GM και της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Με την κωδική ονομασία AEV (προσιτό ηλεκτρικό όχημα), το νέο έργο θα περιλαμβάνει τα καλύτερα από κάθε μάρκα.

«Τόσο η Honda όσο και η GM έχουν αρκετές τεχνολογίες για να κατασκευάσουν [τα δικά μας αυτοκίνητα]», είπε ο Aoyama. «Έτσι τώρα οι μηχανικοί και από τις δύο εταιρίες αποκαλύπτουν τις τεχνολογίες και στη συνέχεια προσπαθούν να συζητήσουν ποιες από αυτές θα μπορούσαν να είναι βέλτιστες και για τις δύο».

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει, θεωρητικά μιλώντας, ότι το νέο AEV θα μπορούσε να είναι ένα σχέδιο εξ ολοκλήρου από τη Honda, αν και είναι πολύ πιο πιθανό κάθε εταιρεία να συνεισφέρει ορισμένα εξαρτήματα. Επιπλέον, η συνεργασία δεν περιορίζεται μόνο στο ίδιο το αυτοκίνητο. Τόσο η GM όσο και η Honda αξιολογούν τις εγκαταστάσεις εφοδιαστικής και παραγωγής τους αλυσίδας για να προσδιορίσουν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο απόκτησης των υλικών, της ανθρώπινης δύναμης και του χώρου που απαιτούνται για την κατασκευή του EV. Είναι όλα μέρος του στόχου και των δύο εταιρειών να είναι ουδέτερες από εκπομπές άνθρακα, η GM έως το 2040 και η Honda έως το 2050.