Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
H Renault σε συνεργασία με την CEA παρουσίασε έναν νέο φορτιστή, ο οποίος είναι σε θέση να μειώνει κατά 30% τις ενεργειακές απώλειες και να φορτίζει ταχύτερα τη μπαταρία.
Ονομάζεται V2G (vehicle-to-grid) και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να γίνει πυλώνας του ηλεκτρικού δικτύου, υιοθετώντας μια τεχνολογία αμφίδρομης μεταφοράς ισχύος, που σύντομα θα επιτρέψει στα οχήματα της Renault να μεταφέρουν μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία τους, για να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του δικτύου και να αντισταθμίσουν τη διαλειμματική φύση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Οι δύο φορείς έχουν αναπτύξει από κοινού μια νέα τεχνολογία ηλεκτρονικού μετατροπέα ισχύος που ενσωματώνεται απευθείας στον φορτιστή του αυτοκινήτου. Πρόκειται για το αποτέλεσμα τριών χρόνων έρευνας και το προϊόν 11 κοινών ευρεσιτεχνιών, που αποτελείται από πρωτοποριακά υλικά και έχει συμπαγείς διαστάσεις. Οι πρωτοποριακές του προδιαγραφές επιτρέπουν τον περιορισμό κατά 30% των απωλειών ενέργειας, την βελτίωση του χρόνου φόρτισης του οχήματος, αλλά και τη μακροζωία της μπαταρίας.
Επιπλέον, η προσπάθεια για τη βελτιστοποίηση των ενεργητικών (ημιαγωγών) και παθητικών (πυκνωτών και επαγωγικών στοιχείων περιέλιξης) εξαρτημάτων, επέτρεψε τη μείωση του όγκου και του κόστους του φορτιστή.
Η νέα αρχιτεκτονική σχεδίασης του μετατροπέα ισχύος προσφέρει δυνατότητα φόρτισης έως και 22 kW σε τριφασική λειτουργία, επιτρέποντας την ταχύτερη φόρτιση του αυτοκινήτου και διασφαλίζοντας τη μακροζωία της μπαταρίας. Επιτρέπει, επίσης, στο φορτιστή να είναι αμφίδρομος, ώστε η ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία να μπορεί να ανατροφοδοτηθεί στο δίκτυο ή να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών ενός αυτόνομου σπιτιού, υπό την προϋπόθεση ότι το σπίτι είναι εξοπλισμένο με ανάλογο εξοπλισμό.