Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

H Porsche γιορτάζει τα 90ά του γενέθλια του Peter Falk πρώην διευθυντής αγώνων και μηχανικός που εργάστηκε για την Porsche AG για περισσότερα από 30 χρόνια.

Ο Peter Falk γεννήθηκε στην Αθήνα στις 27 Νοεμβρίου 1932 ως γιος αρχαιολόγου. Μετά από μαθητεία ως μηχανικός αυτοκινήτων σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός, με ειδίκευση στην τεχνολογία αυτοκινήτων.

Ο Peter Falk , δήλωσε: «Από την πρώιμη παιδική ηλικία με ενδιέφεραν όλες οι μορφές κίνησης στην ξηρά, από τρίκυκλα μέχρι ποδήλατα και αυτοκίνητα, οπότε δεν ήταν περίεργο που έκανα το έντονο ενδιαφέρον μου για την τεχνολογία αυτή ως καριέρα μου»

Όταν ήταν μόλις 18 ετών, ήρθε τρίτος σε έναν διαγωνισμό οδήγησης μοτοσικλέτας, ενώ έξι χρόνια αργότερα, κάθισε δίπλα στον οδηγό Alfred Kling σε μια Porsche στον πρώτο του αγώνα. Μαζί αποδείχθηκαν νικητές στην κατηγορία τους. Στη συνέχεια ήρθαν οι νίκες στο Ράλι της Γενεύης και στο Διεθνές Ράλι Γερμανίας το 1957, μαζί με την έκτη θέση στον αγώνα δρόμου Λιέγης-Μπρέσια-Λιέγη.

Το 1959 εντάχθηκε στην Porsche ως μηχανικός, ένας από τους μόλις δέκα υπαλλήλους στο τμήμα δοκιμαστικής οδήγησης. Το 1964 ξεκίνησε να εργάζεται σε pre-series και αγωνιστική υποστήριξη, όπου πήρε την 911 στην πίστα, μεταξύ άλλων. 

Στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 1965, ήταν συνοδηγός του Χέρμπερτ Λίνγκ με την 911 2.0. «Μιλάγαμε μέσα από έναν χοντρό πλαστικό σωλήνα που έμπαινε κατευθείαν στο κράνος του Χέρμπερτ. Αυτός ο σωλήνας ομιλίας λειτούργησε τέλεια», όπως θυμάται ο Falk τον πρόδρομο του σημερινού συστήματος ενδοεπικοινωνίας που ανέπτυξε.

Ακόμη και κατά τη διάρκεια του πρώτου αγώνα με την 911, η Porsche χρησιμοποιούσε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για την ανάπτυξη αυτοκινήτων δρόμου σειράς παραγωγής. Το δίδυμο τερμάτισε το Ράλι στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, πολλά αυτοκίνητα Porsche, από το 906 έως το 917 κατασκευάστηκαν υπό την αιγίδα του Falk ως επικεφαλής του τμήματος προ-σειράς και αγώνων και επέτρεψαν στον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων να κάνει όνομα στην κορυφαία κατηγορία του διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού. Από το 1973 έως το 1981, ήταν διευθυντής δοκιμών στην ανάπτυξη των σειρών 911, 924 και 928. Ο Falk ήταν υπεύθυνος για το αμάξωμα, το κιβώτιο ταχυτήτων, τις δοκιμές δρόμου και των αγώνων endurance.

Ο Peter Falk θεωρείται ένας εξαιρετικός θεωρητικός και επαγγελματίας που, ως επικεφαλής ανάπτυξης αγωνιστικών αυτοκινήτων και ως διευθυντής αγώνων τη δεκαετία του 1980, οδήγησε πολλά αυτοκίνητα Porsche σε αξέχαστες νίκες. Για παράδειγμα, είναι υπεύθυνος για την επιτυχημένη εποχή που απόλαυσαν τα αυτοκίνητα της ομάδας C 956 και 962. Με επτά συνολικά νίκες στο Le Mans και 11 τίτλους παγκοσμίου πρωταθλήματος, αυτό το έργο αγωνιστικού αυτοκινήτου είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα στην ιστορία της εταιρείας. 

Ο Norbert Singer, πρώην μηχανικός αγώνων στην Porsche, προσλήφθηκε από τον Peter Falk το 1970. Ο Falk ήταν ο άμεσος ανώτερος του για πολλά χρόνια και διατηρούν πολύ καλές σχέσεις μέχρι σήμερα. «Μας έδωσε το ελεύθερο χέρι στην ανάπτυξη του 956/962, ας μετατρέψουμε τις ιδέες μας σε πραγματικότητα και πάντα μας εμπιστευόταν. Ανέλαβε την πλήρη ευθύνη για όλα όσα κάναμε. Μόνο πολύ αργότερα κατάλαβα πόσο ιδιαίτερο ήταν αυτό», λέει ο Singer. «Του εύχομαι καλή υγεία και πολλά ακόμη χρόνια για να απολαύσει τη ζωή του».