Του Λουκά Παπαλάμπρου

Μετά τις Coupe και Cabriolet, η Porsche παρουσίασε την τρίτη κατά σειρά έκδοση αμαξώματος της νέας γενιάς του εμβληματικού sportcar, την 911 Targa.

Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά στο γερμανικό μοντέλο δεν είναι άλλο από το καινοτόμο, πλήρως αυτόματο σύστημα της οροφής. Όπως ακριβώς η αυθεντική Targa του 1965, έτσι κι αυτή, φέρει μία φαρδιά μπάρα πίσω από τα κεφάλια των επιβατών, ένα κινητό εμπρόσθιο τμήμα και ένα γυάλινο κάλυμμα που ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά σε 19 δευτερόλεπτα.

Η οροφή λειτουργεί μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και αποθηκεύεται σε ειδικό χώρο πίσω από τα καθίσματα.

Το sportcar προσφέρεται στις εκδόσεις 911 Targa 4 και 911 Targa 4S, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου PDK8. Ο 3.0 λίτρων turbo boxer κινητήρας αποδίδει στην πρώτη περίπτωση 385 ίππους και 450 Nm ροπής, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 4,2 δευτερόλεπτα και τη βελόνα του κοντέρ να σταματά στα 290 χλμ./ώρα.

Στην Targa 4S η απόδοση ανέρχεται στους 450 ίππους και τα 530 Nm ροπής. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 3,6 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 304 χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να παραγγελθεί και με το ολοκαίνουριο μηχανικό κιβώτιο 7 σχέσεων.

Στο εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, το Porsche Traction Management για βελτιωμένη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις «Porsche Active Suspension», το «Porsche Torque Vectoring Plus» που ενισχύει την ισορροπία και την ακρίβεια του αυτοκινήτου στις στροφές μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής στους τροχούς και πολλά ακόμη.

Σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις αμαξώματος, η 911 Targa έχει πιο φουσκωμένα φτερά και μεγαλύτερα πίσω μετατρόχια. Πατάει σε ελαστικά διαστάσεων 235/40 ZR19 εμπρός και 295/35 ZR20 πίσω στην Targa 4 και σε 245/35 ZR20 και 305/30 ZR21 αντίστοιχα στην Targa 4S. Τα φρένα αποτελούνται από τετραπίστονες ή εξαπίστονες δαγκάνες, με τα carbon κεραμικά (PCCB) να προσφέρονται ως έξτρα.