Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Μετά την ηλεκτροκίνηση, η βαυαρική φίρμα εστιάζει το ενδιαφέρον της στην υδρογονοκίνηση. Μάλιστα, ξεκίνησε ήδη τις δοκιμές των πρωτότυπων οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος των μηχανικών της BMW είναι να καλύψουν με τα πρωτότυπα i Hydrogen NEXT όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα, ώστε να συγκεντρώσουν πολύτιμα δεδομένα σχετικά με το σύστημα κίνησης, την τεχνολογία πλαισίου και τα ηλεκτρονικά συστήματα και να τα αξιολογήσουν.

Αφού ολοκληρωθεί η πρώτη φάση των δοκιμών, η εταιρεία θα λανσάρει το 2022 ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής της X5 που χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Εφοδιάζεται σε ελάχιστα λεπτά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα μπορούσε να αποτελέσει μία ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης με μπαταρία – κυρίως για πελάτες που δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε υποδομές φόρτισης ή που διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις.

Όπως στον ανεφοδιασμό ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι και στο i Hydrogen NEXT η πλήρωση του ρεζερβουάρ υδρογόνου ολοκληρώνεται μέσα σε τρία ή τέσσερα λεπτά με καύσιμο που διασφαλίζει αυτονομία αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Οι κυψέλες που χρησιμοποιεί το SUV της BMW προέρχονται από την Toyota, στο πλαίσιο της συνεργασίας Εκπέμπει μόνο υδρατμούςτων δύο πλευρών. Το σύστημα κίνησης συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου με το eDrive 5ης γενιάς, αποδίδοντας ισχύ 374 ίππων.  

Η ενέργεια παράγεται στην κυψέλη καυσίμου ως αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου που μεταφέρεται από το όχημα και του οξυγόνου του αέρα. Στη συνέχεια αποθηκεύεται στην μπαταρία και παράγεται με ιδιαίτερα αποδοτικό τρόπο κατά την ανάκτηση ενέργειας στις φάσεις όπου το όχημα ρολάρει ή φρενάρει.

Το υδρογόνο που απαιτείται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ με πίεση 700-bar τα οποία κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η ελεγχόμενη με ακρίβεια αντίδραση με το οξυγόνο στην κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρισμό, ενώ το μόνο που εκπέμπει το σύστημα κίνησης είναι νερό.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BMW 4 Gran Coupe: Υψηλή αισθητική

Πότε έρχεται στην Ελλάδα η νέα BMW i4;

Τον Νοέμβριο 2021 θα κάνει πρεμιέρα η ηλεκτρική BMW iX

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης