Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος, αρχείο
Συχνά πυκνά πλανάται το ερώτημα για το ποια αυτοκίνητα είναι καλά και ποια όχι. Εν έτη 2013 και χωρίς να βάζουμε δόσεις υπερβολής θα απαντήσουμε πως όλα πλέον, είναι πολύ καλά. Αρκεί η συντήρηση που κάνει ο ιδιοκτήτης να συμβαδίζει με τα λεγόμενα του κατασκευαστή και τότε όλα θα κυλήσουν ομαλά.
Η ποιότητα κύλισης χαρακτηρίζει τo γερμανικό μοντέλο…
Τι πραγματικά θέλεις…
Από εκεί και πέρα υπάρχει η παράμετρος για το τι θέλει ο υποψήφιος αγοραστής. Για παράδειγμα, για κάποιον που θέλει να έχει ένα αυτοκίνητο με χώρους θα τον ξενίσει ένα μικρό όχημα πόλης, για κάποιον άλλον που θέλει… γκάζια θα δηλώσει δυσαρεστημένος αν τα άλογα δεν είναι πολλά κ.ο.κ. Άρα λοιπόν, και αυτός είναι κανόνας, όταν έχουμε σκοπό να αποκτήσουμε αυτοκίνητο καλό θα είναι πρώτα να τα βάζουμε κάτω, να σκεφτόμαστε τις ανάγκες μας και να επιλέγουμε αυτό που μας ταιριάζει καλύτερα και όχι το πρώτο που βρήκαμε στο διάβα μας και μας έκανε… κλικ. Βέβαια για να αποκτήσεις άποψη για ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να το ζήσεις και με ένα απλό test drive δεν θα μπορέσεις να σχηματίσει γνώμη που θα είναι απόλυτη στο 100%.
Καθημερινά με την 116
Αυτό θελήσαμε να κάνουμε με την τελευταία γενιά της BMW Series 1 και τον κινητήρα βενζίνης των 136
Ο φωτισμός εντός της καμπίνας δεν κουράζει τον οδηγό τη νύχτα…
Χαμηλή κατανάλωση
Μετά από 3.000 χιλιόμετρα και έχοντας… οργώσει την Ελλάδα διαπιστώσαμε (το πρώτο άλλωστε που κοιτά ο σύγχρονος αγοραστής) πως η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε κοντά στα 6.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το νούμερο αυτό θα το χαρακτηρίζαμε πολύ καλό αφού με ένα ντεπόζιτο έβγαζες πολλά χιλιόμετρα άρα δεν έβαζες βαθειά το χέρι στην τσέπη (όσο μπορείς να το πεις αυτό με την τιμή της βενζίνης το 1.65). Οδηγικά ένα θετικό στοιχείο ήταν η άνεση ακόμα και μετά από πολύωρα ταξίδια ενώ αξίζει να αναφέρουμε και τους χώρους για μικροαντικείμενα που ικανοποιούν οδηγό και συνοδηγό.
Μετά από πολλά χιλιόμετρα η εμπρός μάσκα αλλάζει όψη…
Από χώρους πως πάει;
Από εκεί και πέρα οι χώροι για τους πίσω επιβάτες ήταν αυτό που ίσως θα πρέπει να σκεφτούν όσοι έχουν οικογένεια. Και αυτό διότι, ναι μεν θα βολευτούν αλλά σίγουρα θα ήθελαν κάτι παραπάνω που μπορούν στην τελική να το βρουν στη σειρά 3. Εδώ να αναφέρουμε και την έκδοση με τις πέντε θύρες που κάνει εύκολη την πρόσβαση στην πίσω σειρά καθισμάτων χωρίς να χαλά την σπορ σχεδίαση του μοντέλου. Εκ των έσω του μοντέλου, η ύπαρξη εξοπλισμού με θύρες USB, συνδέσεις με το κινητό τηλέφωνο, σύστημα Multimedia και μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα, όχι μόνο έκαναν άνετη τη συμβίωση αλλά ευχάριστη και ασφαλή.
Το σύστημα Multimedia στην κεντρική κονσόλα σε ενημερώνει για τα πάντα…
Κορυφαίο το αυτόματο κιβώτιο
Στο οδηγικό κομμάτι, η ύπαρξη επιλογών ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού σίγουρα δεν περνά
Δεν προκαλεί
Με το κοντέρ να έχει γράψει… χιλιάδες χιλιόμετρα οι εντυπώσεις από ένα premium μοντέλο, όπως είναι η σειρά 1, ήταν θετικές. Μας άρεσε, γιατί σε κάνει να νοιώθεις άνετα, να έχεις τους χώρους σου (σαν οδηγός αλλά και σαν επιβάτης) και φυσικά να ζεις ευχάριστα χωρίς να προκαλείς ιδίως στις μέρες μας.
Η BMW 116 σε προκαλεί να… γράψεις χιλιόμετρα
Με αυτό το κουμπί δίπλα στο κιβώτιο ρυθμίζεις το στυλ οδήγησης που θέλεις…
Με λίγα λόγια (BMW 116)
- H 116 καίει 6.5 λίτρα στα 100χλμ.
- Είναι άνετο σε ταξίδι και εκτός πόλης
- Περιορισμένοι πίσω χώροι (ιδίως για 3ο άτομο)
- Υψηλή μεταπωλητική αξία
- Χαμηλά τέλη κυκλοφορίας
- Καλές επιδόσεις (0-100 σε 8.5 δευτ., τελική:210 χλμ./ώρα)
- Εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων