Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Γυρίζοντας τον χρόνο περισσότερο από έναν αιώνα πίσω, θα ανακαλύψουμε πως η Mazda είχε ξεκινήσει ως κατασκευαστής προϊόντων φελλού. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, γνωρίζοντας καλύτερα από τον καθένα τη χρησιμότητά του, μας αποδεικνύει (μέσα από το νέο Mazda MX-30) πως οι ιδιότητές του είναι χρήσιμες και στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Mazda, την οποία οι περισσότεροι γνωρίζουν μέσα από τα διασημότερα μοντέλα της όπως το MX-5, ξεκίνησε την ύπαρξή της με την ονομασία Toyo Cork Kogyo το 1920 ως κατασκευάστρια φελλών. Μια περίοδος όπου οι φελλοειδείς βελανιδιές υπήρχαν σε αφθονία στην περιοχή της Hiroshima, και τα τοπικά ναυπηγεία αντιπροσώπευαν μια ανοδική πηγή ζήτησης.
Η εταιρεία δεν ξεχνά τις ρίζες αλλά και τις γνώσεις της, χρησιμοποιώντας στο νέο MX-30 μια σειρά από καινοτόμα και βιώσιμα υλικά, από δέρμα vegan έως και ίνες που είναι κατασκευασμένες από υλικό που αναπνέει που παράγεται από ανακυκλώσιμα μπουκάλια PET και, φυσικά, φελλό. «Τοποθετήσαμε φελλό εκεί που συνήθως χρησιμοποιείται καουτσούκ στο αυτοκίνητο: στην κεντρική κονσόλα και στις εσωτερικές χειρολαβές των θυρών. Προσδίδει την οπτική και απτική ζεστασιά της φύσης στο όχημα» λέει ο Jo Stenuit, ο οποίος είναι Design Director στη Mazda Motor Europe.
Επομένως ο φελλός είναι απόλυτα σύμφωνος με το όραμα βιωσιμότητας που εκφράζεται στο Mazda MX-30 – αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που μπορεί να κάνει αυτό το θαυμαστό υλικό. Ο φελλός είναι επίσης αδιαπέραστος από υγρά και αέρια και παρουσιάζει υψηλή αντοχή στην τριβή. Αυτό οφείλεται στην ειδική κυψελοειδή δομή του φελλού, όπως καθώς και μια ουσία που ονομάζεται σουβερίνη, η οποία αποτελεί περίπου το 45 τοις εκατό του υλικού.
Η Mazda συνεργάστηκε με την Amorim Cork Composites και, εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες, κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν σύνθετο φελλό που είναι κατάλληλος για τις υψηλές απαιτήσεις που έχει η καμπίνα του αυτοκινήτου, αξιοποιώντας στο έπακρο τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά που έρχονται φυσικά με αυτό το θαυμαστό υλικό.