Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιο λόγο, ο πίσω υαλοκαθαριστήρας απουσιάζει από τα σεντάν και τα coupe μοντέλα (υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά είναι ελάχιστες);

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν σε ένα μοντέλο το πίσω παρμπρίζ παραμένει στη θέση του κατά το άνοιγμα του πορτπαγκάζ, τότε 99 στις 100 φορές, δεν υπάρχει υαλοκαθαριστήρας. Ο κυριότερος λόγος είναι η αεροδυναμική, μιας και ο σχεδιασμός των μοντέλων αυτών, δεν επιτρέπει τη συσσώρευση νερού στο πίσω τζάμι. Η ροή του αέρα είναι τέτοια που απομακρύνονται οι σταγόνες αυτόματα, βέβαια από μία ταχύτητα κίνησης και πάνω.

Εάν όμως η ταχύτητα κίνησης είναι χαμηλή, ή η βροχή είναι καταρρακτώδης ή είναι λασποβροχή, τότε η ορατότητα περιορίζεται πάρα πολύ. Παράλληλα είναι και το θέμα της αισθητικής καθώς ένας υαλοκαθαριστήρας στο πίσω τζάμι ενός σεντάν θα χαλούσε αρκετά την γενικότερη εικόνα του μοντέλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, ο τρίτος λόγος είναι πως όπως προαναφέραμε, στα σεντάν, όταν ανοίγει η πόρτα του χώρου αποσκευών, το τζάμι παραμένει στη θέση του. Έτσι η ύπαρξη ενός υαλοκαθαριστήρα θα ήταν εν μέρει εμπόδιο στο άνοιγμα της θύρας ενώ πιθανότατα (λόγω μεγέθους τζαμιού) θα έπρεπε να υπάρχουν δύο υαλοκαθαριστήρες καθιστώντας ακόμα πιο περίπλοκη την κατάσταση.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως σε πολλά coupe μοντέλα, οι εταιρίες προσφέρουν πίσω υαλοκαθαριστήρα στον έξτρα εξοπλισμό, όπως π.χ. η Porsche 911. Αυτό που πολύ δύσκολα θα συναντήσετε (αλλά και πάλι υπάρχει: π.χ. Hyundai Ioniq 5) είναι ένα hatchback ή ένα SUV χωρίς πίσω υαλοκαθαριστήρα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης