Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι Γερμανοί αγόρασαν συνολικά 694.785 νέα οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 4,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παρουσίασαν σημαντική μείωση 14,1% το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με πέρυσι, πέφτοντας από 94.736 σε 81.337 μονάδες.
Η μεγαλύτερη αιτία είναι η διακοπή των «βοηθειών» από το γερμανικό κράτος όπως οι φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά EV, κάτι που ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2024.
Η μείωση των πωλήσεων EV στην αγορά ήταν ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της KBA, της ομοσπονδιακής αρχής μηχανοκίνητων μεταφορών της Γερμανίας. Η Citroen, η Jaguar, η Polestar και η Volkswagen σημείωσαν μείωση 30% στις πωλήσεις EV το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ η Porsche, η Peugeot, η Mini, η Fiat και η DS παρουσίασαν ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση, με λιγότερες EV πωλήσεις κατά 40%.
Από την άλλη, η Tesla πούλησε τα περισσότερα EV στη Γερμανία το πρώτο τρίμηνο, με 13.068. Ωστόσο, αυτό αντιπροσώπευε σημαντική μείωση κατά 36,7 τοις εκατό από τις 20.655 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Παρ’ όλα αυτά, οι πρώτοι τρεις μήνες του 2024 δεν ήταν κακοί για όλους τους μεγάλους κατασκευαστές EV (πάντα μιλώντας για τη γερμανική αγορά). Οι πωλήσεις EV της BMW αυξήθηκαν κατά 83,6 τοις εκατό, φτάνοντας τις 7.959 μονάδες, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Kia σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση κατά 106,1%, πουλώντας 2.825 EV. Η Mercedes σημείωσε μια μέτρια άνοδο της τάξης του 5,8 τοις εκατό, με 7.720 οχήματα. Η Skoda σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση 15,7 τοις εκατό στις πωλήσεις EV, ενώ η Smart και η Volvo παρέδωσαν η κάθε μία πάνω από 3.000 EV, σημειώνοντας αύξηση 14,9 τοις εκατό και 47,5 τοις εκατό, αντίστοιχα.
Αύξηση των πωλήσεων σε οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα
Εάν εξετάσουμε όλα τα οχήματα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης – EVs, plug-in υβριδικά, υβριδικά, οχήματα υδρογόνου και αυτά που κινούνται με φυσικό αέριο – οι πωλήσεις στην πραγματικότητα αυξήθηκαν. Το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι Γερμανοί αγόρασαν 304.725 από αυτά τα οχήματα, αυξημένα κατά 4,4% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όταν αγόρασαν 291.999.
Ενώ η αύξηση των πωλήσεων οχημάτων με εναλλακτικά συστήματα κίνησης μπορεί να είναι ευπρόσδεκτη είδηση για τους περιβαλλοντολόγους, δεν είναι αρκετή. Ο τομέας των μεταφορών της Γερμανίας βρίσκεται σε τροχιά υπερβολικής ρύπανσης, γεγονός που θα απαιτήσει από το αρμόδιο υπουργείο να θεσπίσει νέα μέτρα για να επαναφέρει τη χώρα στο σωστό δρόμο.
Το πιο ακραίο από όλα; Η απαγόρευση χρήσης Ι.Χ. τα Σαββατοκύριακα που έχει ήδη πέσει στο τραπέζι.