Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Και ενώ κανείς θα πίστευε πως μία με την οικονομική κρίση, μία με τον Covid και τώρα με τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι πωλήσεις των πανάκριβων supercars θα είχαν μειωθεί, τα νούμερα δείχνουν το ακριβώς αντίθετο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ferrari είχε μια φανταστική χρονιά το 2022, καθώς σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων παραδίδοντας 13.221 οχήματα, έναντι 11.155 το 2021, με το καθαρό κέρδος να εκτοξεύεται επίσης στα 939 εκατ. ευρώ από τα 833 εκατ. Η περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής ήταν η μεγαλύτερη αγορά για τη Ferrari το 2022 με παραδόσεις 5.958 οχημάτων (από 5.492 πέρυσι). Τα συνολικά έσοδα της το 2022 ήταν 5,095 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία ήταν αυξημένα κατά 19 τοις εκατό σε σχέση με πέρυσι.

Έχει φτιάξει ήδη την αυτοκρατορία της και δεν θέλει να την μοιραστεί με κανέναν
Η Ferrari έγινε ανεξάρτητη εταιρεία στις αρχές του 2016, μετά την απόφαση που έλαβε στα τέλη του 2014 η καταργηθείσα πλέον Fiat Chrysler Automobiles να αποσχίσει τη θρυλική ιταλική μάρκα. Η FCA – τώρα Stellantis μετά τη συγχώνευση με τον όμιλο PSA – πούλησε το 10% του μεριδίου της Ferrari, ενώ ένα άλλο 10% εξακολουθεί να ανήκει στον γιο του Enzo Ferrari, Piero. Το υπόλοιπο 80 τοις εκατό διανεμήθηκε στους μετόχους της FCA.

Από τον Φεβρουάριο του 2023, ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Exor N.V. με 24,4 τοις εκατό. Πρόκειται για μια ολλανδική εταιρεία που ελέγχεται από την οικογένεια Agnelli. Μετά από τη χρονιά ρεκόρ το 2022 που αναλύσαμε παραπάνω, η Ferrari ξεπέρασε την πρώην μητρική της εταιρεία Stellantis σε αξία στο χρηματιστήριο του Μιλάνου. Με τη Ferrari να τα πηγαίνει καλύτερα από ποτέ και να απολαμβάνει τη νεοαποκτηθείσα ανεξαρτησία της, ο διευθύνων σύμβουλός της επιθυμεί να διατηρήσει τα πράγματα ως έχουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε συνέδριο που διοργάνωσε το Bloomberg, ο Benedetto Vigna ρωτήθηκε αν η Ferrari σκοπεύει να αγοράσει άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των supercar. Το 54χρονο στέλεχος το απέκλεισε, λέγοντας: “Δεν νομίζω ότι έχει νόημα για εμάς να αγοράσουμε άλλους κατασκευαστές supercar”. αναφέροντας ότι είναι σημαντικό για μια μάρκα πολυτελείας να διατηρεί το DNA της. Μάλιστα η εταιρία  δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιο της με τη Maserati, και έτσι θα σταματήσει να δίνει τους κινητήρες της.

Η Ferrari έχει γεμάτο πρόγραμμα αυτή τη στιγμή, καθώς θα παρουσιάσει τρία νέα μοντέλα μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένης μιας σκληροπυρηνικής SF90, τον αντικαταστάτη της 812 Superfast αλλά και ένα νέο hypercar. Το πρώτο EV έρχεται το 2025.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης