Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Από την 1η Οκτωβρίου 2024, πολλά πρατήρια καυσίμων στα περίχωρα της πρωτεύουσας και στον περιφερειακό δρόμο δεν επιτρέπεται πλέον να πωλούν ντίζελ.  Γιατί όμως θεσπίστηκε αυτό το μέτρο;

Μετά το όριο ταχύτητας 50χλμ./ώρα στην περιφερειακή οδό του Παρισιού, τώρα τέσσερα κεντρικά πρατήρια καυσίμων (στα πιο κομβικά σημεία της πόλης) δεν μπορούν πλέον να πωλούν ντίζελ στους οδηγούς.  Από την 1η Οκτωβρίου 2024, οι συμβάσεις παραχώρησης των πρατηρίων Total Energies στα Porte d’Aubervilliers, Porte d’Orléans και Quai d’Issy-les-Moulineaux τροποποιήθηκαν από το δημαρχείο της πόλης και πλέον απαγορεύεται να πωλούν πετρέλαιο κίνησης.

Αυτό είναι μέρος του σχεδίου για καθαρότερη ατμόσφαιρα στην πρωτεύουσα αλλά και για δημιουργία ζωνών κυκλοφορίας, χαμηλών εκπομπών ρύπων (LEZ).

Η δήμαρχος, Anne Hidalgo, ήθελε να βάλει τέλος στη χρήση diesel στην πρωτεύουσα, από την αρχή της θητείας της και συνεχίζει να μειώνει το ρόλο του αυτοκινήτου, με όλο και περισσότερους ποδηλατόδρομους αλλά και δρόμους που είναι όλο και πιο ακατάλληλοι για οχήματα. Σύμφωνα με το France 3, η TotalEnergies εκτιμά ότι αυτή η διακοπή θα «οδηγήσει σε σημαντική μεταφορά οχημάτων σε γειτονικούς σταθμούς, οι οποίοι δεν είναι σχεδιασμένοι να διαχειριστούν αυτή τη νέα εισροή πελατών», δημιουργώντας νέα μποτιλιαρίσματα στις πύλες της πόλης και χάος στους δρόμους.

Παρά την απόφαση αυτή, πολλοί άνθρωποι που ζουν και εργάζονται στην περιοχή εξακολουθούν να χρησιμοποιούν πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πάντα οικονομικά προσιτά σε όλους.

Λέτε να ακολουθήσουν και άλλες μεγάλες πόλεις αυτή την τακτική; Να οδηγήσουν τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. σε απελπισία μη μπορώντας να βρουν το καύσιμο που θέλουν;