Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Χρησιμοποιώντας καταλυτικά ενεργά είδη για αερόβια οξείδωση,η Σχολή Φαρμακευτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Tohoku σε συνεργασία με την Nissan Motor Co., Ltd, ανέπτυξαν μια τεχνολογία που απενεργοποιεί ιούς.
Τι έκαναν ακριβώς για να πετύχουν το στόχο τους. Πως κατάφεραν να φτάσουν στην με τους’ιωση και την αποικοδόμηση των πρωτεϊνών αλλά και των άλλων ουσιών στην επιφάνεια του ιού.
Σίγουρα όλα αυτά που διαβάζετε φαίνονται δυσνόητα και οι όροι που χρησιμοποιούν οι ερευνητές είναι επιστημονικοί όροι που δεν χρησιμοποιούνται ευρέως.
Εκτός από την απενεργοποίηση των ιών, συμπεριλαμβανομένου του νέου κορωνοϊού, αυτή η τεχνολογία μπορεί επίσης να απενεργοποιήσει παθογόνα όπως μύκητες και βακτήρια. Έχει τη δυνατότητα για ευρείες εφαρμογές στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ως αντιβακτηριδιακών και αντιικών υλικών βάσης σε φίλτρα για εξοπλισμό κλιματισμού και καθαριστές αέρα, καθώς και σε μάσκες και ιατρικά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί οργανικούς καταλύτες οξείδωσης ριζών νιτροξυλίου (ριζικοί καταλύτες). Αυτοί οι καταλύτες οξειδώνουν οργανικές ενώσεις παρουσία κατάλληλων συνκαταλυτών, χρησιμοποιώντας μοριακό οξυγόνο στον αέρα του περιβάλλοντος που δρα ως τερματικό οξειδωτικό.
Η επεξεργασία του τομέα δέσμευσης του υποδοχέα της πρωτεϊνικής ακίδας του SARS-CoV2 (στέλεχος omicron) μειώνει σημαντικά τη δέσμευση της πρωτεΐνης ακίδας στον υποδοχέα. Χρησιμοποιώντας κορωνοϊό των αιλουροειδών, έναν εναλλακτικό ιό του SARS-CoV2, αξιολογήθηκε η μολυσματική του δράση σε νεφρικά κύτταρα αιλουροειδών και παρατηρήθηκε αξιοσημείωτη αναστολή των μορφολογικών αλλαγών που σχετίζονται με τη μόλυνση στα κύτταρα.
Αυτή η τεχνολογία δημιουργήθηκε με την αξιοποίηση των τεχνολογιών και της τεχνογνωσίας της Nissan στην ανάπτυξη αυτοκινήτων και των τεχνολογιών της σχολής του Πανεπιστημίου Tohoku που σχετίζονται με την ανάπτυξη φαρμάκων, την αξιολόγηση φαρμάκων και άλλες φαρμακευτικές επιστήμες, την προετοιμασία καταλύτη και την αξιολόγηση απόδοσης καταλύτη.
Οι ριζικοί καταλύτες χρησιμοποιούνται ως πρόσθετα στα πολυμερή βασικά υλικά των χρωμάτων αυτοκινήτων, καθώς και στις ίνες και τα οργανικά πολυμερή υλικά που χρησιμοποιούνται σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους οχημάτων. Αναστέλλουν τις αντιδράσεις φωτοαποικοδόμησης (π.χ. σκάσιμο, ευθραυστότητα, ξεθώριασμα) για μεγάλες χρονικές περιόδους.
Η Nissan ερευνά και αναπτύσσει τη χρήση ριζικών καταλυτών για την αδρανοποίηση των ιών σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει στο έπακρο την καταλυτική τους δραστηριότητα και να συνεισφέρει περαιτέρω στο κοινωνικό σύνολο.