Οι Γερμανοί λένε ένα δυνατό «όχι» στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάργηση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αποκλειστική διαθεσιμότητα ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καθορίσει το 2035 ως την τελευταία χρονιά που θα επιτρέπεται η πώληση Ι.Χ. με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η Ελλάδα, με προτροπή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει καθορίσει ακόμα πιο αυστηρό deadline, θέτοντας το 2030 ως την καταλυτική ημερομηνία.
Η άρνηση των Γερμανών αλλάζει τα πλάνα;
Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, σε συνάντηση που είχε στο Παρίσι με υπουργούς υπόλοιπων χωρών της Ε.Ε., δήλωσε ξεκάθαρα πως πρέπει να επιτρέψουμε να συνεχιστεί η πώληση θερμικών κινητήρων ακόμα και μετά το 2035.
Η σημαντική δήλωση του Volker όμως έχει έναν αστερίσκο, καθώς ήταν ξεκάθαρος πως η παραπάνω πρόταση πρέπει να αφορά αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα τα οποία θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα. Συνθετικά καύσιμα τα οποία είναι συμβατά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σε τεράστιο βαθμό τους ρύπους (75%-95%) και να αποτελούν μια καθαρή εναλλακτική απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Στη συνέχεια εξέφρασε την άποψή του πως δεν είναι σωστό να επενδύουμε και να στηριζόμαστε μόνο στην ηλεκτροκίνηση και στο υδρογόνο, αλλά το μέλλον πρέπει να προσφέρει περισσότερες επιλογές και όχι να τις μειώνει.
Η προτεινόμενη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 στην Ευρώπη βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της πρότασης, η οποία υπόκειται σε μακρά διαδικασία έγκρισης και αποδοχής από τα μέλη της ΕΕ. Με τις φωνές όμως των αντιφρονούντων να πληθαίνουν, φαίνεται πως τελικά τα σχέδια ίσως αλλάξουν.
Η Ελλάδα μέχρι τώρα βρίσκεται σθεναρά υπέρ αυτής της πρότασης, φέρνοντας το τέλος των θερμικών κινητήρων ήδη από το 2030 και όχι από το 2035 που προτρέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.