Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Παρά τις ελλείψεις στην αγορά και τη μικρή διαθεσιμότητα από πλευράς εργοστασίων μπορούμε να πούμε oτι ο Οκτώβριος ήταν αρκετά καλός στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων. Οι εισαγωγείς πήραν μια καλή ανάσα και αισιοδοξούν ότι η αγορά θα πάει ακόμη καλύτερα τον Νοέμβριο. Τον Οκτώβριο η αύξηση στις ταξινομήσεις των νέων Ι.Χ σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2021 άγγιξε το +23.1% .Ο Σεπτέμβριος ήταν ακόμη καλύτερος αφού η αύξηση είχε φθάσει το +30.2% αλλά αν κρίνουμε ποια είναι η παραγωγή και ποια η  διαθεσιμότητα θα καταλάβετε ότι ήταν πάρα πολύ ικανοποιητικές και αυτές του Οκτωβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχει ζήτηση από πλευράς νέων αγοραστών. Αλλά τα εργοστάσια δίνουν με το σταγονόμετρο στις αντιπροσωπείες αυτοκίνητα. Δέκα ζητούν πέντε τους στέλνουν. Υπάρχουν όμως και άλλα εμπόδια πολύ πιο σοβαρά. Οι πιέσεις που δέχονται οι Έλληνες εισαγωγείς για το υποχρεωτικό ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εξωφρενικές.

Τα εργοστάσια ζητούν από τους εισαγωγείς παράλογα πράγματα. Αν κάποια αντιπροσωπεία -σας το λέμε χοντρικά για να καταλάβετε τον εκβιασμό – ζητήσει 1000 αυτοκίνητα το εργοστάσιο δίνει τα μισά και από αυτά απαιτεί το 25% να είναι ηλεκτρικά.

Αυτό το ποσοστό του 25% υποχρεωτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τη Δανία η την Ολλανδία θεωρείται λογικός αριθμός. Μόνο που εκεί οι σταθμοί φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι περισσότεροι από τα πρατήρια με τα καύσιμα. Εδώ, στην Ελλάδα, μάλλον δεν υπάρχει το κατάλληλο δίκτυο και οι υποψήφιοι αγοραστές αποφεύγουν τα αυτοκίνητα που είναι 100% ηλεκτρικά. ‘Άλλωστε αυτό φαίνεται και από τα νούμερα στις ταξινομήσεις που ανακοίνωσε ο ΣΕΑΑ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Όπως θα δείτε παρακάτω τη μερίδα του λέοντος έχει η Β TOTAL με 43.8% και ακολουθεί η C TOTAL με 39.3%

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ερώτημα παραμένει. Αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με βενζίνη η με πετρέλαιο. Αυτοκίνητα υβριδικά ( HEV) η επαναφορτιζόμενα ( BEV-PHEV) . Δείτε τον πίνακα και θα καταλάβετε τι ζητάνε οι Έλληνες αγοραστές.

Ας δούμε τέλος πως κινήθηκε η αγορά στην Ευρώπη


 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης