Του Λουκά Παπαλάμπρου
Το παιχνίδι της αποκάλυψης του καινούργιου Golf συνεχίζεται, με τη Volkswagen να γυρίζει πίσω τον χρόνο, παρουσιάζοντας μία προς μία τις γενιές του best seller μοντέλου.
Αυτήν τη φορά σειρά παίρνει το Golf Mk II. Το αυτοκίνητο μπήκε στη γραμμή παραγωγής το 1983 και παρέμεινε στην αγορά έως το 1991, πουλώντας 6,3 εκατομμύρια μονάδες. Σε σχέση με το πρώτο Golf, αυτό ήταν μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος, αλλά πιο ελκυστικό σχεδιαστικά και αεροδυναμικό.
Ήταν το πρώτο compact όχημα που εξοπλίστηκε με καταλυτικό μετατροπέα, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων και υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης.
Επίσης, προσφέρθηκε και με σύστημα τετρακίνησης το 1986, καθώς και με κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο στην έκδοση GTI.
Δύο χρόνια αργότερα έκανε την εμφάνισή της η έκδοση G60 με τους 160 ίππους και το 1990 παρουσιάστηκε η Country, με την κατασκευή του μοντέλου να γίνεται τόσο στο Wolfsburg όσο και στο Mosel.
Η ιστορία του VW Golf IΙ
1983: Κάνει ντεμπούτο η δεύτερη γενιά
1984: Παρουσιάζεται το πρώτο Golf με καταλυτικό μετατροπέα και η έκδοση GTI
1985: Τον Μάρτιο η VW γιορτάζει την παραγωγή 7.000.000 μονάδων
1986: Λανσάρεται το Golf GTI με κινητήρα βενζίνης με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Κάνει πρεμιέρα η έκδοση Suncro με συνεκτικό συμπλέκτη και το σύστημα ABS
1987: Γίνεται facelift και διατίθεται καταλυτικός μετατροπέας στις χαμηλότερου κυβισμού εκδόσεις. Τα GT και GTI φέρουν στάνταρ το ΑBS
1988: Πρεμιέρα για την έκδοση G60 και ένα μεγάλο ορόσημο. Η παραγωγή του Golf φθάνει τα 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα
1989: Σε έναν χρόνο παράγεται το 11.000.000ό Golf και η γκάμα εμπλουτίζεται με τις εκδόσεις City Stormer και Hybrid
1990: Ο καταλυτικός μετατροπέας εξοπλίζει όλους τους βενζινοκινητήρες. Παρουσιάζεται η έκδοση Country και τον Νοέμβριο κατασκευάζεται το Golf με αριθμό 12.000.000
1991: Ανοίγει τις πύλες του το νέο εργοστάσιο του Mosel. Διακόπτεται η παραγωγή του Golf Mk II και σταματούν οι πωλήσεις στην Ευρώπη