Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Μπορεί στην εκδήλωση της «MINI Electrified» Mini που έγινε στην αίθουσα Art Factory στον Ταύρο η εταιρία να είχε παραθέσει όλα τα «στολίδια» της όμως οι προβολείς έπεσαν πάνω στο MINI Electric Pacesetter που «ήρθε» στην Ελλάδα αποκλειστικά για την εκδήλωση.Το αμιγώς ηλεκτρικό Mini Electric Pacesetter, που έχει ως πηγή έμπνευσης την έκδοση JCW, θα χρησιμοποιείται ως Safety Car της Formula E.
Ούτε στο μπάκετ δεν μπορούσες να καθίσεις. Ωστόσο το αγωνιστικό τιμόνι, τα φοβερά καθίσματα με τα πλευρικά στηρίγματα, το κράνος στο κάθισμα του συνοδηγού και διάφορα άλλα εξαρτήματα τοποθετούσαν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μια άλλη κατηγορία που θα φέρει την υπογραφή του ΜΙΝΙ John Cooper Works.
Στο εμπρός τμήμα, τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία MINI όπως οι στρογγυλοί προβολείς και η εξαγωνική μάσκα δημιουργούν το αναγνωρίσιμο πρόσωπο MINI. Την ίδια στιγμή, γνώριμα χαρακτηριστικά της οικογένειας μοντέλων John Cooper Works, όπως οι θόλοι των τροχών που είναι προσαρμοσμένοι στο πλάτος του μετατροχίου και η βαθιά εμπρός ποδιά με πρόσθετα εμπρός splitters αριστερά και δεξιά, επιτείνουν τη σπορ φυσιογνωμία του αυτοκινήτου.
Τα αγωνιστικά γονίδια MINI
Σε όποιο σημείο και αν βρίσκεσαι, μπροστά, πίσω η πλάι, η ματιά σου δεν θα ξεκολλήσει εύκολα. Πολύ σωστά ο πρόεδρος και CEO του BMW Group Hellas κ. Andreas Sieben είπε ότι είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει. Ένα αυτοκίνητο που όποιος ξέρει από αγώνες θα το εκτιμήσει αμέσως.
Ο συνδυασμός των γεωμετρικά τονισμένων προεκτάσεων στους θόλους των τροχών (με προσεκτικά τοποθετημένες αεροδυναμικές ακμές) με τις σπορ πλαϊνές ποδιές προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία αίσθηση επιτάχυνσης ακόμα και όταν είναι ακίνητο.
Μαζί με τους αυξημένης διαμέτρου τροχούς, που σχεδόν γεμίζουν τους θόλους, τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν το γνωστό σε όλους «στήσιμο πάνω στους τροχούς» του ΜΙΝΙ. Προεκτάσεις θόλων και σπόιλερ κατασκευάζονται – ή για την ακρίβεια εκτυπώνονται τρισδιάστατα με χρήση ανακυκλωμένου ανθρακονήματος – στην Οξφόρδη.
Οι αντίστοιχες χρωματικές φιλοσοφίες των MINI Electric και John Cooper Works συγχωνεύονται δημιουργώντας μία «statement» εμφάνιση. Το βασικό χρώμα του αμαξώματος είναι matt silver, που όμως εκτείνεται από μπροστά μέχρι λίγο πιο πίσω από τη μέση του αυτοκινήτου. Αυτοκόλλητη ζελατίνα με πολύ γυαλιστερό φινίρισμα και χρωματική διαβάθμιση δύο σταδίων – από Highspeed Orange σε Curbside Red met – καλύπτει το υπόλοιπο αμάξωμα μέχρι πίσω.
Το πίσω τμήμα σε μαύρο και σε μεταλλικό Curbside Red χρησιμοποιεί κίτρινες επιφάνειες για να επεκτείνει την εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα από το εμπρός τμήμα και τα πλευρά, δημιουργώντας ένα πολύ μοντέρνο και δυναμικό ‘statement’. Η εντυπωσιακή πίσω πτέρυγα τοποθετημένη στην οροφή φέρει χαρακτηριστικές κίτρινες γραμμές και εδράζει την μονάδα προειδοποιητικών φώτων ενώ είναι προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης του εργοστασίου της Οξφόρδης.
Οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών τονίζουν το φαρδύ μετατρόχιο του αυτοκινήτου και καταλήγουν ομαλά στη βαθιά πίσω ποδιά με τα ανοίγματα γύρω από τους τροχούς, αποκαλύπτοντας έτσι τα αγωνιστικά, υψηλότερης πρόσφυσης ελαστικά. Ανάμεσα στους τροχούς βρίσκεται ένας απέριττος διαχύτης. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από αυτή τη γωνία, οι πινελιές σε Energetic Yellow και η απουσία απολήξεων εξαγωγής επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για ένα όχημα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Το σύστημα κίνησης – που επίσης βασίζεται σε αυτό του MINI Cooper SE – αποδίδει ισχύ 135 kW και ροπή 280 Nm, με αποτέλεσμα το MINI Electric Pacesetter να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 7,3 δευτ.) και από 0-60 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 3,9 δευτ). Ακόμα πιο σημαντική όμως, είναι η εν κινήσει επιτάχυνση. Εδώ, το MINI Electric Pacesetter αποκαλύπτει όλα τα ταλέντα του υψηλόροπου συστήματος κίνησης με κιβώτιο μιας σχέσης, που προσφέρει επιτάχυνση 80-120 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 4,6 δευτερόλεπτα).
Το σύστημα κίνησης συνεργάζεται με την αγωνιστική ανάρτηση με ρυθμιζόμενα γόνατα coilover (συμπίεση, επαναφορά, ύψος και γωνία κάμπερ) πετυχαίνοντας εξαιρετική αίσθηση go-kart. Αγωνιστικών προδιαγραφών βάσεις βραχιόνων ελέγχου ανάρτησης, το αυξημένο κατά 10 mm πλάτος του μετατροχίου, τα φρένα τεσσάρων εμβόλων και οι τροχοί του MINI John Cooper Works GP με ελαστικά Michelin Pilot Sport (διάσταση 245/40 R18) ολοκληρώνουν το συνολικό πακέτο.
Το εσωτερικό που δεν είδαμε αλλά προλάβαμε να κάνουμε «κλικ»
Στην ανακοίνωση της εταιρίας αναφέρει –γιατί εμείς δεν το είδαμε- ότι το εσωτερικό είναι λιτό και περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα. Μόνο τα εμπρός καθίσματα παραμένουν. Στο χώρο του οδηγού υπάρχει πιστοποιημένο κάθισμα με ζώνη ασφαλείας έξι σημείων, εγκεκριμένη για χρήση σε αγωνιστικές συνθήκες και στο δρόμο, carbon τιμόνι με μινιμαλιστικό αποσβεστήρα κραδασμών και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η κεντρική οθόνη πληροφοριών παραχωρεί τη θέση της σε ένα ανθρακονημάτινο κάλυμμα για μείωση του βάρους.