Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Μπορεί στην εκδήλωση της «MINI Electrified» Mini που έγινε στην αίθουσα Art Factory στον Ταύρο η εταιρία να είχε παραθέσει όλα τα «στολίδια» της όμως οι προβολείς έπεσαν πάνω στο MINI Electric Pacesetter που «ήρθε» στην Ελλάδα αποκλειστικά για την εκδήλωση.Το αμιγώς ηλεκτρικό Mini Electric Pacesetter, που έχει ως πηγή έμπνευσης την έκδοση JCW, θα χρησιμοποιείται ως Safety Car της Formula E.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την εκδηλωση «άνοιξε» ο δημοσιογράφος και μουσικός παραγωγός Σπύρος Μαργαρίτης. Οι προβολείς έπεσαν στο «περιφραγμένο» απο σιδερένιες μπάρες Electric Pacesetter. Πανέμορφο αυτοκίνητο.Έγινε αμέσως ο πόλος έλξης. Πάντα όμως το έβλεπες απο απόσταση για να μη γεμίσει δακτυλιές. Απο μέσα τίποτα.

Ούτε στο μπάκετ δεν μπορούσες να καθίσεις. Ωστόσο το αγωνιστικό τιμόνι, τα φοβερά καθίσματα με τα πλευρικά στηρίγματα, το κράνος στο κάθισμα του συνοδηγού και διάφορα άλλα εξαρτήματα τοποθετούσαν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μια άλλη κατηγορία που θα φέρει την υπογραφή του ΜΙΝΙ John Cooper Works

Το αυτοκίνητο που είδαμε αλλά δεν επισκεφθήκαμε το εσωτερικό του βασίζεται στο νέο MINI Cooper SE. Είναι ένας συνδυασμός τεχνικής ακρίβειας και συναισθηματικής έκφρασης.Γεννήθηκε μέσα από τη συνεργασία των τμημάτων MINI Design, BMW Motorsport, FIA και Formula E. Το Electric Pacesetter συνδέει το εξηλεκτρισμένο μέλλον της μάρκας με την πλούσια αγωνιστική παράδοση της John Cooper Works. Το αυτοκίνητο 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εξωτερικό του MINI Electric Pacesetter είναι ειδικά κατασκευασμένο για τις απαιτήσεις της αγωνιστικής πίστας και ενσαρκώνει την πιο δυναμική έκδοση, μέχρι στιγμής, του αμιγώς ηλεκτρικού MINI. 
Στο εμπρός τμήμα, τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία MINI όπως οι στρογγυλοί προβολείς και η εξαγωνική μάσκα δημιουργούν το αναγνωρίσιμο πρόσωπο MINI. Την ίδια στιγμή, γνώριμα χαρακτηριστικά της οικογένειας μοντέλων John Cooper Works, όπως οι θόλοι των τροχών που είναι προσαρμοσμένοι στο πλάτος του μετατροχίου και η βαθιά εμπρός ποδιά με πρόσθετα εμπρός splitters αριστερά και δεξιά, επιτείνουν τη σπορ φυσιογνωμία του αυτοκινήτου.

Καθώς δεν απαιτείται ψύξη του κινητήρα μέσω ενός αεραγωγού, το εμπρός τμήμα της μάσκας είναι κλειστό σε μεγάλο βαθμό για βελτίωση της αεροδυναμικής. Μοναδικές εξαιρέσεις είναι η περιοχή κάτω από τη μάσκα και τα εντυπωσιακά, σχεδόν τετραγωνισμένα ανοίγματα για την ψύξη των φρένων. Τα λευκά προειδοποιητικά φώτα του είναι ενσωματωμένα αρμονικά στο καπό.Οι χαρακτηριστικές λωρίδες στο καπό του MINI εκτείνονται πάνω από την οροφή και φτάνουν μέχρι το πίσω τμήμα.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Τα αγωνιστικά γονίδια MINI 

 

Σε όποιο σημείο και αν βρίσκεσαι, μπροστά, πίσω η πλάι, η ματιά σου δεν θα ξεκολλήσει εύκολα. Πολύ σωστά ο πρόεδρος και CEO του BMW Group Hellas κ. Andreas Sieben είπε ότι είναι  ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει. Ένα αυτοκίνητο που όποιος ξέρει από αγώνες θα το εκτιμήσει αμέσως.

Ο συνδυασμός των γεωμετρικά τονισμένων προεκτάσεων στους θόλους των τροχών (με προσεκτικά τοποθετημένες αεροδυναμικές ακμές) με τις σπορ πλαϊνές ποδιές προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία αίσθηση επιτάχυνσης ακόμα και όταν είναι ακίνητο. 
Μαζί με τους αυξημένης διαμέτρου τροχούς, που σχεδόν γεμίζουν τους θόλους, τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν το γνωστό σε όλους «στήσιμο πάνω στους τροχούς» του ΜΙΝΙ. Προεκτάσεις θόλων και σπόιλερ κατασκευάζονται – ή για την ακρίβεια εκτυπώνονται τρισδιάστατα με χρήση ανακυκλωμένου ανθρακονήματος – στην Οξφόρδη. 

Κίτρινες χαρακτηριστικές γραμμές και επιφάνειες στα αεροδυναμικά βοηθήματα (π.χ. προεκτάσεις θόλων, ποδιές και πίσω πτέρυγα) συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ροής αέρα στα σημεία αυτά και αναδεικνύουν τους εκτροπείς αέρα και τις αεροδυναμικές ακμές. Οι ελαφριές σφυρήλατες ζάντες 18” σε δίχρωμη σχεδίαση black-neon/orange προσδίδουν σημαντικό οπτικό βάθος και πολυπλοκότητα στις ζάντες τεσσάρων ακτίνων του MINI John Cooper Works GP. 

Οι αντίστοιχες χρωματικές φιλοσοφίες των MINI Electric και John Cooper Works συγχωνεύονται δημιουργώντας μία «statement» εμφάνιση. Το βασικό χρώμα του αμαξώματος είναι matt silver, που όμως εκτείνεται από μπροστά μέχρι λίγο πιο πίσω από τη μέση του αυτοκινήτου. Αυτοκόλλητη ζελατίνα με πολύ γυαλιστερό φινίρισμα και χρωματική διαβάθμιση δύο σταδίων – από Highspeed Orange σε Curbside Red met – καλύπτει το υπόλοιπο αμάξωμα μέχρι πίσω. 

Η αντίθεση μεταξύ ματ και πολύ γυαλιστερών επιφανειών προσδίδει μεγαλύτερη γοητεία στη σιλουέτα, ενώ οι καθαρές, διαγώνιες διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα διαφορετικά χρώματα προσθέτουν δυναμισμό. Στο πλάι, ένα μοτίβο εμπνευσμένο από την καρό σημεία φιγουράρει δίπλα σε ένα μεγάλο λογότυπο MINI Electric, που συναντάμε επίσης στη μάσκα, την οροφή και το πίσω τμήμα. 

Το πίσω τμήμα σε μαύρο και σε μεταλλικό Curbside Red χρησιμοποιεί κίτρινες επιφάνειες για να επεκτείνει την εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα από το εμπρός τμήμα και τα πλευρά, δημιουργώντας ένα πολύ μοντέρνο και δυναμικό ‘statement’. Η εντυπωσιακή πίσω πτέρυγα τοποθετημένη στην οροφή φέρει χαρακτηριστικές κίτρινες γραμμές και εδράζει την μονάδα προειδοποιητικών φώτων ενώ είναι προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης του εργοστασίου της Οξφόρδης.

Οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών τονίζουν το φαρδύ μετατρόχιο του αυτοκινήτου και καταλήγουν ομαλά στη βαθιά πίσω ποδιά με τα ανοίγματα γύρω από τους τροχούς, αποκαλύπτοντας έτσι τα αγωνιστικά, υψηλότερης πρόσφυσης ελαστικά. Ανάμεσα στους τροχούς βρίσκεται ένας απέριττος διαχύτης. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από αυτή τη γωνία, οι πινελιές σε Energetic Yellow και η απουσία απολήξεων εξαγωγής επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για ένα όχημα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η Mini αναφέρει ότι πίσω από τη δυναμική σχεδίαση του MINI Electric Pacesetter βρίσκεται η τεχνογνωσία της BMW Motorsport. Η αυστηρή προσήλωση στις αρχές σχεδίασης ελαφρού βάρους προσφέρει απόβαρο περίπου 1.230 kg – που το καθιστά ελαφρύτερο κατά 130 kg από το στάνταρ MINI Cooper SE.

Το σύστημα κίνησης – που επίσης βασίζεται σε αυτό του MINI Cooper SE – αποδίδει ισχύ 135 kW και ροπή 280 Nm, με αποτέλεσμα το MINI Electric Pacesetter να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 7,3 δευτ.) και από 0-60 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 3,9 δευτ). Ακόμα πιο σημαντική όμως, είναι η εν κινήσει επιτάχυνση. Εδώ, το MINI Electric Pacesetter αποκαλύπτει όλα τα ταλέντα του υψηλόροπου συστήματος κίνησης με κιβώτιο μιας σχέσης, που προσφέρει επιτάχυνση 80-120 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 4,6 δευτερόλεπτα). 

Το σύστημα κίνησης συνεργάζεται με την αγωνιστική ανάρτηση με ρυθμιζόμενα γόνατα coilover (συμπίεση, επαναφορά, ύψος και γωνία κάμπερ) πετυχαίνοντας εξαιρετική αίσθηση go-kart. Αγωνιστικών προδιαγραφών βάσεις βραχιόνων ελέγχου ανάρτησης, το αυξημένο κατά 10 mm πλάτος του μετατροχίου, τα φρένα τεσσάρων εμβόλων και οι τροχοί του MINI John Cooper Works GP με ελαστικά Michelin Pilot Sport (διάσταση 245/40 R18) ολοκληρώνουν το συνολικό πακέτο. 

Το εσωτερικό που δεν είδαμε αλλά προλάβαμε να κάνουμε «κλικ»

Στην ανακοίνωση της εταιρίας αναφέρει –γιατί εμείς δεν το είδαμε- ότι το εσωτερικό είναι λιτό και περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα. Μόνο τα εμπρός καθίσματα παραμένουν. Στο χώρο του οδηγού υπάρχει πιστοποιημένο κάθισμα με ζώνη ασφαλείας έξι σημείων, εγκεκριμένη για χρήση σε αγωνιστικές συνθήκες και στο δρόμο, carbon τιμόνι με μινιμαλιστικό αποσβεστήρα κραδασμών και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η κεντρική οθόνη πληροφοριών παραχωρεί τη θέση της σε ένα ανθρακονημάτινο κάλυμμα για μείωση του βάρους.

Ενα μόνο κλικ προλάβαμε- Κάτι είναι και αυτόΗ κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα σχέσεων, το χειρόφρενο και τα χειριστήρια για τα απαραίτητα προειδοποιητικά φώτα – όλα από γυμνό ανθρακόνημα. Τα επίσης λιτά πάνελ θυρών από ανθρακονήματα με τους μηχανισμούς ανοίγματος θυρών και παραθύρων περιέχουν υφασμάτινους ιμάντες για ευκολότερο κλείσιμο των θυρών. Ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι το συγκολημμένο roll cage που μεγιστοποιεί την ασφάλεια. Το υπόλοιπο μινιμαλιστικό εσωτερικό είναι επίσης βαμμένο στο τυπικό αγωνιστικό λευκό (για λειτουργικούς λόγους).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση τα αφαιρούμενα μαξιλάρια στο σπορ κάθισμα,  είναι επίσης προϊόντα 3D εκτύπωσης και των οποίων η καινοτόμα δομή συνδυάζει άνεση, αντοχή και προσαρμοστικότητα. Το πάχος, η σκληρότητα και το χρώμα των μαξιλαριών προσαρμόζεται ανάλογα με το σωματότυπο, το βάρος και το προσωπικό γούστο του εκάστοτε οδηγού.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης