Του Γιώργου Παλληκάρη

Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Volvo Ελλάς μας είχε καλέσει να δούμε από κοντά ένα πρωτότυπο EX30 αλλά και να μας δώσει τα πρώτα τεχνικά στοιχεία. Σήμερα, 7 Φεβρουαρίου είχαμε την δεύτερη πρόσκληση από τη Volvo, αυτή τη φορά για να το οδηγήσουμε και να μάθουμε κάθε λεπτομέρεια, κάθε έκδοση και φυσικά την τιμή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Volvo EX30: Ο εκδημοκρατισμός της ηλεκτροκίνησης με τιμή από 37.572 ευρώ (κάτω από 30.000 ευρώ με την Κρατική Επιδότηση)

Το EX30 είναι το μικρότερο σε μέγεθος SUV που κατασκεύασε ποτέ η Volvo και ταχύτερα είναι το πιο γρήγορο αλλά και το πιο οικολογικό. Με μήκος 4.233χλστ., απαλές γραμμές και διχρωμία, το EX30 υιοθετεί πιο νεανική αύρα διατηρώντας την σκανδιναβική φιλοσοφία στο 100%: μίνιμαλ διακόσμηση, ψηφιοποίηση και έμφαση στην ασφάλεια. Παράλληλα αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για τη βιωσιμότητα χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά όπως το τζιν, το λινάρι και το μαλλί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εσωτερικό μίνιμαλ, ψηφιακό και με έκδηλη την premium αύρα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, σίγουρα το μάτι πέφτει κατευθείαν στην μοναδική και κάθετη οθόνη 12.3 ιντσών, που είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και παρέχει κάθε σχετική πληροφορία που χρειάζεται ο οδηγός. Εντάσσοντας τα πάντα μέσα σε μία και μόνο οθόνη, μένει πολύς χώρος για τους επιβάτες. Έτσι ανάμεσα σε οδηγό – συνοδηγό υπάρχει αποθηκευτικός χώρος που κλείνει και ουσιαστικά έχει αντικαταστήσει το ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό, ενώ πάνω στο υπερυψωμένο υποβραχιόνιο υπάρχουν και τα κουμπιά για τα τζάμια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πάνω μέρος των θυρών και το ταμπλό είναι ντυμένα με όμορφο υλικό, ενώ στη βάση του παρμπρίζ υπάρχει μία κατά μήκος ηχόμπαρα προσφέροντας συναυλιακό ήχο και γλυτώνοντας πολλές καλωδιώσεις. Στην Ultra έκδοση η οροφή είναι γυάλινη και πραγματικά είναι σα να ταξιδεύεις σε κάμπριο.

Το αμιγώς ηλεκτρικό ΕΧ30 προσφέρεται με τρεις εκδόσεις ηλεκτροκινητήρων

Στην πρώτη περίπτωση ο πίσω τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας του νέου EX30 παράγει 272 ίππους και 343 Nm ροπής. Συνδυάζεται με μπαταρία, χωρητικότητας 51 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 344 χλμ. (μέτρηση WLTP). Ακολουθεί η επιλογή με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα, στους αυτή τη φορά συνδυάζεται με μπαταρία τεχνολογίας NMC, χωρητικότητας 69 kWh, προσφέροντας αυτονομία 476 χλμ. Η κορυφαία Τρίτη έκδοση διαθέτει τετρακίνηση από σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων, κάτι που αυξάνει την ισχύ στους 428 ίππους και τη ροπή 543 Nm. Μάλιστα σε αυτή τη περίπτωση, μιλάμε για το ταχύτερο Volvo στην ιστορία με επιτάχυνση 0-100 σε 3.6 δευτ. Παράλληλα, το μοντέλο έχει 3 εξοπλιστικές εκδόσεις, Core – Plus – Ultra, με την εταιρία να επισημαίνει πως ακόμα και από την Core, τα συστήματα ασφαλείας ADAS περιέχουν 26 υποβοηθήματα κάνοντας το όχημα φρούριο.

Πώς είναι στο δρόμο;

Οδηγήσαμε το νέο EX30 στην κορυφαία έκδοση Ultra με την τετρακίνηση και τους διπλούς ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 428 ίππων. Αρχικά περιηγηθήκαμε λίγο στο μενού της οθόνης (χρειάζεται μία μικρή εξοικείωση την πρώτη φορά), ρυθμίσαμε κάθισμα (ηλεκτρονικά) και «χαζέψαμε» αρκετά την γυάλινη οροφή. Στη συνέχεια, απλά είπαμε στην οθόνη πού θέλαμε να μας πάει και αυτόματα ενεργοποιήθηκε το gps, χωρίς να πατήσουμε το παραμικρό. Ξεκινήσαμε για μία διαδρομή 30χλμ. σε δρόμο με αρκετές στροφές αλλά και ευθείες. Αρχικά να σας πούμε πως μόλις πατήσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, κολλάς στο κάθισμα κυριολεκτικά σαν αγωνιστικό (0-100 σε 3.6δευτ.) και βλέπεις στην οθόνη τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με απίστευτη ταχύτητα. Δεν αγχώνεσαι όμως στιγμή μιας και μόλις ακουμπήσει το πεντάλ του φρένου (ή αφήσεις του γκαζιού έχοντας ενεργοποιήσει την λειτουργία OnePedal) αμέσως το αυτοκίνητο δείχνει πως τα φρένα του είναι αντιστοίχως καλά, και ξέρεις ότι σε κατάσταση ανάγκης θα είσαι οκ. Στις στροφές το EX30 είναι σταθερό, δεν τρομάζει τον οδηγό και σε διορθώνει εάν το παρακάνεις. Οι ανωμαλίες του δρόμου δεν περνούν στην καμπίνα, ενώ όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, μουσική ακούγεται στο εξωτερικό του, για να προειδοποιεί τους πεζούς για τον ερχομό του, με τον πιο όμορφο τρόπο.

Τιμές

Περισσότερα, όταν θα έχουμε στα χέρια μας το Volvo EX30 για πλήρη δοκιμή.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης