Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνηθίζουν να καμουφλάρουν τα πρωτότυπα οχήματα κατά τη διαδικασία των δοκιμών, προκειμένου να διατηρήσουν κρυφή τη σχεδίαση και τα χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Το περίτεχνο καμουφλάζ στο Skoda Enyaq iV για παράδειγμα, φέρει πολύχρωμα μοτίβα τα οποία καλύπτουν κάθε σπιθαμή του αμαξώματος. Με αυτό τον τρόπο, οι σχεδιαστές διασφαλίζουν ότι οι τεχνολογικές καινοτομίες και οι λεπτομέρειες, δεν θα αποκαλυφθούν μέχρι την επίσημη πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής.

Ακόμη και οι «παπαράτσι» που εξοπλίζονται με επαγγελματικές φωτογραφικές μηχανές, είναι αδύνατον να αποκαλύψουν τη σχεδιαστική ταυτότητα του αυτοκινήτου, καθώς οι οπτικές ψευδαισθήσεις του καμουφλάζ αποτρέπουν να διαρρεύσει οποιοδήποτε στοιχείο.

Παρόμοιες προδιαγραφές ισχύουν και για το εσωτερικό. Μια καμπίνα που βρίσκεται κοντά στην τελική έκδοση παραγωγής πρέπει να προστατεύεται από τους φακούς των φωτογράφων, μιας και τα πρωτότυπα θα σταθμεύσουν κάποια στιγμή σε ένα πρατήριο καυσίμων για ανεφοδιασμό ή σε έναν σταθμό φόρτισης. 

Στα υλικά που χρησιμοποιούνται σε ένα αυτοκίνητο δοκιμής περιλαμβάνονται τα υφάσματα συσκότισης που διαμορφώνονται σε ανεξάρτητα καλύμματα για το ταμπλό, την κεντρική οθόνη, το σύστημα πολυμέσων, την κονσόλα, τους διακόπτες ή τους αεραγωγούς.

Οι ειδικοί του καμουφλάζ της Skoda, εξελίσσουν συνεχώς νέα καλύμματα, πειραματίζονται με μοτίβα, τρισδιάστατα εφέ και χρωματικές αντιθέσεις για να ξεγελάσουν τα βλέμματα. Στην περίπτωση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Enyaq, η ομάδα της τσεχικής φίρμας αφιέρωσε συνολικά 120 ώρες γα τον σχεδιασμό της απόκρυψης του οχήματος, χρησιμοποιώντας περίπου 18 τετραγωνικά μέτρα αυτοκόλλητου υλικού.

Το ηλεκτρικό SUV αναμένεται να αποκαλυφθεί το επόμενο διάστημα. Η παραγωγή του μοντέλου θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους και οι παραδόσεις στους πελάτες προγραμματίζονται για τις αρχές του 2021.