Του Λουκά Παπαλάμπρου
Για την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου απαιτούνται χρόνια εξέλιξης από σχεδιαστές, μηχανικούς και εξειδικευμένους τεχνικούς. Ένα από τα σημαντικότερα τμήματα του οχήματος είναι φυσικά τα καθίσματα.
Τα καθίσματα πρέπει να είναι άνετα, αναπαυτικά και να αντέχουν στη σκληρή χρήση. Η διαδικασία κατασκευής τους είναι μία περίπλοκη υπόθεση, η οποία διαρκεί τρία ολόκληρα χρόνια.
Όπως αναφέρει η Seat, κατά την ανάπτυξή τους, οι ειδικοί στο Τεχνικό Κέντρο πραγματοποιούν μία σειρά εξαντλητικών δοκιμών, προκειμένου να διαπιστώσουν την ανθεκτικότητα και την αντοχή τους.
Μία ομάδα ανδρών και γυναικών με διαφορετικούς σωματότυπους κάθεται και σηκώνεται από το κάθισμα 700 φορές την ημέρα, δηλαδή 6.000 φορές την εβδομάδα. Μάλιστα, φορούν διάφορα παντελόνια, όπως τζιν με κουμπιά στις πίσω τσέπες, ώστε να εξασφαλιστεί η αντίσταση του υφάσματος και του αφρού.
Παράλληλα, ένας μηχανισμός προσομοιώνει το ανθρώπινο σώμα, εκτελώντας επί τρεις συνεχόμενες εβδομάδες χωρίς καμία διακοπή, 22.000 κύκλους τριβής και διάφορες κινήσεις που γίνονται από έναν επιβάτη. Στη συνέχεια γίνεται προσομοίωση οδήγησης σε διάφορες επιφάνειες και για 225 ώρες, με θερμοκρασίες που κυμαίνονται από +80 έως -35 βαθμούς Κελσίου.
Αφού έχει αξιολογηθεί το κάθισμα στους τομείς της αντοχής και ανθεκτικότητας, ακολουθεί το τελικό στάδιο το οποίο αφορά την εργονομία και την ασφάλεια. Η ομάδα των μηχανικών επιχειρεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, κάνοντας δοκιμές 20 σημείων με ειδικά λέιζερ, όπως στην τοποθέτηση του κορμού, τη γωνία των μηρών, την απόσταση του κεφαλιού από το προσκέφαλο και των χεριών από το τιμόνι.