Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
«Δεν χαίρεσαι την οδήγηση άμα το κιβώτιο είναι αυτόματο». «Αν δεν ακούς την εξάτμιση να σκάει, τότε δεν είναι αυτοκίνητο». «Τί να το κάνω το ηλεκτρικό χειρόφρενο στην ανάγκη»;
Ίσως οι πιο κλισέ φράσεις που ακούγονται πλέον σε συζητήσεις περί ηλεκτρικών και αυτόματων, και η Hyundai έρχεται να τις καταρρίψει όλες με το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία «N». Μία κατηγορία που κοιτάει τις επιδόσεις, την οδηγοκεντρική προσέγγιση και γενικότερα την ικανοποίηση του οδηγού.
Ένα νέο teaser βίντεο του Ioniq 5 N δείχνει το ηλεκτρικό crossover υψηλών επιδόσεων στους δρόμους της Σεούλ καθώς και στην πίστα στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας Namyang.
Αλλαγές ταχυτήτων σε ηλεκτρικό
Παίρνουμε μια πρώτη γεύση για το τι εννοούσε η Hyundai όταν είπε ότι το σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έχει μια “εικονική λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων” με τα δύο paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι για να αλλάζουν τεχνητά ταχύτητες. Ο εκτελεστικός τεχνικός σύμβουλος Albert Biermann ανέφερε ότι στόχος της λειτουργίας αυτής είναι να μιμηθεί το τράνταγμα και τις δονήσεις στο κατέβασμα των ταχυτήτων που λαμβάνει ο οδηγός από ένα i30 N εξοπλισμένο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Με αγωνιστικό ήχο
Τέλος να αναφέρουμε πως το Ioniq 5 N θα διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση με διπλούς κινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά περίπου 600 ίππους. Η Hyundai έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει το Ioniq 5 N στο Goodwood Festival of Speed στα μέσα Ιουλίου, με τις πωλήσεις να ξεκινούν πιθανότατα πριν από το τέλος του έτους.