Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Lamborghini γνώρισε την πρώτη μεγάλη άνθηση υπό την ιδιοκτησία του ομίλου Volkswagen, ο οποίος την ανέλαβε το 1998. Αφού πούλησε περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ετησίως για πρώτη φορά το 2023, οι 12 μήνες του 2024 ήταν ακόμη πιο «δυνατοί». Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 6% φέρνοντας τις πωλήσεις στα 10.687 οχήματα. Η μάρκα δεν αναλύει τα αποτελέσματα των πωλήσεων, αλλά είναι ασφαλές να πούμε ότι η Urus ήταν το best seller μοντέλο της γκάμας.

Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% σε 4.227 αυτοκίνητα. Στην Αμερική, οι επιτυχίες της Lamborghini αυξήθηκαν κατά 7% σε 3.712 οχήματα ενώ στην περιοχή της Ασίας, η αύξηση ήταν 3% στις 2.748 μονάδες. Το μέλλον φαίνεται λαμπρό, δεδομένου ότι η Urus είναι sold out μέχρι το 2026, ενώ οι νέες παραγγελίες για τη Revuelto δεν θα πραγματοποιηθούν πριν το 2027.

Η Temerario δεν συνέβαλε στο ρεκόρ της Lamborghini για το 2024, καθώς η παραγωγή του προκατόχου της (Huracan) δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Μόλις το ολοκαίνουργιο μοντέλο φτάσει στη γραμμή συναρμολόγησης, η εταιρία πλέον θα κατασκευάζει μόνο plug-in υβριδικά μοντέλα.

Το αφεντικό της Lamborghini, Stephan Winkelmann, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η προγραμματισμένη επέκταση της γκάμας έχει καθυστερήσει κατά ένα χρόνο. Έτσι η Lanzador , το τέταρτο μοντέλο, θα φτάσει το 2029 αντί για το 2028 όντας και το πρώτο EV της μάρκας. Πάντως φαίνεται ότι όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα ακριβό supercar, προτιμούν ακόμα κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά, παρά αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.