Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Δεν έχει περάσει ένας μήνας από τότε που η VW παρουσίασε με κάθε επισημότητα το νέο ID.7. Μία ηλεκτρική λιμουζίνα μεσαίας κατηγορίας η οποία έρχεται με 700χλμ. αυτονομίας, 282 ίππους και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (όπως η οροφή που γίνεται διάφανη με ένα κουμπί) να ανοίξει νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρίας. Για το ID.7 μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες πατώντας εδώ.
Η VW όμως ανακοίνωσε πως έχει ήδη έτοιμη την έκδοση επιδόσεων GTX για το εντυπωσιακό ID.7 η οποία μάλιστα μας αποκάλυψε και μερικά στοιχεία της μέσα από ένα ενιαίο κολάζ τριών φωτογραφιών. Αυτή η πιο δυναμική έκδοση του μοντέλου θα ακολουθήσει στα τέλη του καλοκαιριού και θα εξοπλίζεται με την τελευταία γενιά ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων της γκάμας ID, το σύστημα τετρακίνησης δύο κινητήρων και μια σειρά από σπορ σχεδιαστικά στοιχεία. Μάλιστα το λανσάρισμα του νέου μοντέλου GTX με 250 kW (340 PS) έχει προγραμματιστεί για την έκθεση αυτοκινήτου IAAMobility στο Μόναχο (5–10 Σεπτεμβρίου 2023).
Στο εσωτερικό, λεπτομέρειες όπως η κόκκινη ραφή αντίθεσης GTX στα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες εξασφαλίζουν μία αίσθηση υψηλής ποιότητας. Η εξωτερική σχεδίαση, από την άλλη, χαρακτηρίζεται από μαύρα γυαλιστερά στοιχεία. Μαζί με το στάνταρ μαύρο φινίρισμα της οροφής και τα φιμέ τζάμια, αυτά τα χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν ότι το επερχόμενο ID.7 GTX θα διαθέτει επίσης μια δυναμική και ξεχωριστή εμφάνιση.
Όπως και στα προηγούμενα μοντέλα GTXID.4 και ID.5, έτσι και εδώ, η μονάδα διαχείρισης του οχήματος είναι υπεύθυνη για τον ευφυή έλεγχο του συστήματος τετρακίνησης δύο κινητήρων του ID.7 GTX. Αυτό το λογισμικό, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Volkswagen, στοχεύει πάντα στο να επιτυγχάνει τον βέλτιστο συνδυασμό ενεργειακής απόδοσης, δυναμικής συμπεριφοράς και οδηγικής ευστάθειας. Η μονάδα ελέγχει όχι μόνο το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά και όλα τα συστήματα πέδησης, διεύθυνσης και ελέγχου πλαισίου, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Το μηχανολογικό κομμάτι και το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου έχουν βελτιωθεί θεμελιωδώς με βάση την αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και προσφέρουν μεγάλο εύρος μεταξύ άνεσης και σπορ χαρακτήρα χάρη στη δυνατότητα επιλογής προφίλ οδήγησης. Αυτό υπογραμμίζει το status του ID.7 GTX ως το κορυφαίο μοντέλο στην ID. οικογένεια.
Η σπορ σειρά GTX με όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα επιδόσεων αποτελεί μέρος του χαρτοφυλακίου της Volkswagen εδώ και δύο χρόνια, ενώ η γερμανική μάρκα περιγράφει το ID.7 GTX ως τη ναυαρχίδα της οικογένειας ID, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα είναι το ισχυρότερο και ακριβότερο ηλεκτρικό μοντέλο στο χαρτοφυλάκιο της. Το μοντέλο θα έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό όπως το Hyundai Ioniq 6 και το Tesla Model 3 (και το Model S, σε ένα βαθμό).
Προς το παρόν, το Volkswagen ID.7 προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού με κίνηση στους πίσω τροχούς: Pro και Pro S. Η βασική έκδοση έρχεται με μια μπαταρία 82 κιλοβατώρων που επιτρέπει μια εκτιμώμενη εμβέλεια κατά WLTP 615 χιλιομέτρων, ενώ η ανώτερη έκδοση Pro S χρησιμοποιεί 91 kWh και προσφέρει μια εκτιμώμενη εμβέλεια 700 χιλιομέτρων. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 282 ίππους.