Μια μετά την άλλη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να τοποθετούν στα νέα μοντέλα ηλεκτρικό χειρόφρενο, καταργώντας σταδιακά το παραδοσιακό μηχανικό.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία, μόλις το 24% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται αυτή τη στιγμή στη χώρα διαθέτουν κλασικό χειρόφρενο, δηλαδή το 1 στα 4.
Όλα τα υπόλοιπα εξοπλίζονται με ηλεκτρονικό υπό μορφή διακόπτη ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Μάλιστα, οι Alfa Romeo, DS, Honda, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes, Porsche και Volvo έχουν απαλλάξει όλα τα μοντέλα της γκάμας τους από τον χειροκίνητο λεβιέ. Η μόνη που τον προσφέρει ακόμα σε κάθε επιβατικό όχημα είναι η Dacia.
Στις μεγάλες μάρκες, το παραδοσιακό χειρόφρενο προσφέρεται ως επιλογή σε συγκεκριμένα σπορ μοντέλα, καθώς ορισμένοι πελάτες επιζητούν την αμεσότητα και την απλότητα που παρέχει. Τα υπόλοιπα είναι διαθέσιμα μόνο με ηλεκτρικό, φέροντας το γράμμα «P», δηλαδή parking.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος