Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τον Οκτώβριο του 2022, η Volkswagen Commercial Vehicles μοιράστηκε ένα teaser της γρήγορης GTX έκδοσης του ID.Buzz, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες. Λίγες ώρες όμως πριν από την επίσημη παρουσίαση, έχουμε περισσότερα στοιχεία για το ηλεκτρικό van, τα οποία πραγματικά εντυπωσιάζουν.
Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση επιδόσεων του ηλεκτρικού μίνι βαν θα αποδίδει 335 ίππους, ξεπερνώντας τους 295 των ID.4 και ID.5 GTX. Ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης Kai Gruenitz ανέφερε πως το μοντέλο μηδενικών ρύπων θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, κράτησε όμως κρυφή την ροπή, η οποία σίγουρα θα ξεπερνά τα 460 Nm, που χαρακτηρίζει τα ομόσταυλα αδέρφια του.
Εκτός όμως από το GTX, η VW εργάζεται πάνω και σε ένα νέο I.D. Buzz το οποίο θα έχει επίσης δύο ηλεκτροκίνητήρες (δεν θα είναι GTX), αλλά θα έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο από το κλασικό μοντέλο κατά 250 χιλιοστά και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2024 στις αγορές, έχοντας μεγαλύτερη μπαταρία. Παράλληλα θα διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων για να φιλοξενεί επτά επιβάτες, ενώ οι θέσεις θα μπορούν να γυρνάνε προς πάσα κατεύθυνση.
Η VW θα επεκτείνει τη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αργότερα φέτος με το ID.7 και ένα ID.3 GTX που πρόκειται να κυκλοφορήσει με το ήδη ανακοινωμένο facelift του αυτοκινήτου. Ένα ID.8 μεγάλου μεγέθους είναι επίσης στα σκαριά, όπως και η ναυαρχίδα Trinity. Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει ολοκαίνουργιους δρόμους, όπως μίνι βαν με ιπποδυνάμεις αγωνιστικού αυτοκινήτου και μηδενικούς ρύπους. Πόσο ιδιαίτερα οχήματα μας επιφυλάσσει το μέλλον άραγε;