Του Λουκά Παπαλάμπρου
Τον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο της έκθεσης της Φρανκφούρτης, η βαυαρική φίρμα θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα την πολυαναμενόμενη νέα γενιά της 1 Series.
Η καινούργια Σειρά 1 χαρακτηρίζεται ως η καλύτερη που έχει κατασκευαστεί ποτέ, θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία των μικρομεσαίων premium hatchback στους τομείς της οδηγικής συμπεριφοράς, της ποιότητας κύλισης και της άνεσης. Βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς κι όχι στους πίσω, όπως συνέβαινε έως τώρα.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η τεχνολογία ARB (actuator contiguous wheel slip limitation). Προέρχεται από το ηλεκτροκίνητο i3 και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε όχημα παραγωγής με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πρόκειται για ένα σύστημα που βρίσκεται στον εμπρός άξονα, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη πρόσφυση και βοηθώντας τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμη κι αν έχει απενεργοποιήσει το ESP. Μάλιστα, θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ, φθάνοντας τα 380 λίτρα χωρητικότητας. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, με την BMW να ενσωματώνει τα πιο high tech συστήματα και τεχνολογίες.
Η καινούργια Σειρά 1 εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, οι οποίοι συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο 8άρι. Ορισμένες εκδόσεις φέρουν και σύστημα τετρακίνησης xDrive.
Στη βάση της γκάμας είναι η έκδοση 118i με τον τρικύλινδρο 1.500άρη των 140 ίππων. Ακολουθεί η 120i με τον δίλιτρο των 190 ίππων, η 125i με το ίδιο μοτέρ αλλά απόδοσης 225 ίππων και η 130i με τους 265 ίππους.
Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 6,8 έως 7,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων από 155 έως 162 γρ./χλμ.
Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. Αυτήν την περίοδο, οι μηχανικοί πραγματοποιούν τις τελικές δοκιμές εξέλιξης στο Miramas της Γαλλίας, απ’ όπου προέρχονται οι φωτογραφίες.