Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σύμφωνα με νέα έρευνα του Bloomberg, πλέον το 21% των τροχαίων ατυχημάτων θα οδηγήσει σε ολική καταστροφή του οχήματος, καθώς το κόστος επισκευής τους έχει γίνει ασύμφορο (για τις ασφαλιστικές φυσικά).
Κατά ειρωνικό τρόπο, είναι τα ίδια τα συστήματα υποβοήθησης ADAS που έχουν σχεδιαστεί για να μας σώσουν από το να έχουμε ατύχημα εξ αρχής, τα οποία κατηγορούνται για την αύξηση αυτή. Η τεχνολογία που ενσωματώνεται σε αυτά τα συστήματα είναι τόσο ακριβ,ή που οι ασφαλιστές διαπιστώνουν ότι δεν τους συμφέρει να πληρώσουν την επισκευή.
Η αντικατάσταση του πλήθους των αισθητήρων και των καμερών που απαιτούνται για να λειτουργήσει μία ομάδα συστημάτων ADAS, όπως το αυτόματο φρενάρισμα και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, και στη συνέχεια η ρύθμιση αυτών των συστημάτων για να λειτουργήσουν σωστά, μπορεί να προσθέσει χιλιάδες ευρώ στο κόστος μιας επισκευής, αναφέρει έκθεση του Bloomberg που επικαλείται στοιχεία της CCC Intelligent Solutions. Και αυτό ανεβάζει τις τιμές επισκευής που είναι ήδη αυξημένες ως αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους εργασίας και των υλικών που επηρεάζουν ακόμη και τις πιο βασικές επισκευές αυτοκινήτων.
Η έκθεση σημειώνει ότι, παρά το υψηλό κόστος επισκευής τους, τα EV εξακολουθούν να εμπλέκονται σε ατύχημα λιγότερο συχνά από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά υποδηλώνει ότι αυτό μπορεί να αλλάξει ως αποτέλεσμα της κατακόρυφης πτώσης της αξίας των EV. Και αυτή η υποτίμηση είναι μια ανησυχία για τους οδηγούς που πλήρωσαν πολλά χρήματα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και σήμερα χρωστάνε περισσότερα σε αυτό από ό,τι αξίζει. Υπάρχει πρόσθετη ασφάλιση για την κάλυψη αυτού του είδους του κενού, αλλά δεν είναι φθηνή.