Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Πριν από λίγα χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να αναπτύσσουν λεπτομερή σχέδια για την πλήρη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση, με γκάμες αμιγώς ηλεκτρικές.  Ορισμένες εταιρίες μάλιστα έθεσαν ακόμη και προθεσμίες για τον τερματισμό της παραγωγής αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Πολλοί όμως τώρα επανεκτιμούν το μέλλον. Οι πωλήσεις επιβραδύνονται, το ενδιαφέρον των καταναλωτών μειώνεται και τώρα σχεδόν οι μισοί από τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων στην Αμερική θέλουν να επιστρέψουν στην παλιά πατροπαράδοτη και γνωστή βενζίνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έρευνα Mobility Consumer Pulse 2024 της McKinsey & Co. αποκαλύπτει ότι το 46% των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, πολύ πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 29%, θέλουν να στραφούν σε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα λόγω της ανεπαρκούς υποδομής φόρτισης. Το 35 τοις εκατό των παγκόσμιων ερωτηθέντων δήλωσε ότι το δημόσιο δίκτυο δεν είναι ακόμη αρκετά καλό. Το 34 τοις εκατό δήλωσε ότι το κόστος ιδιοκτησίας των EV παραμένει πολύ υψηλό, ενώ το 32 τοις εκατό δήλωσε ότι τα EV επηρεάζουν υπερβολικά τις συνήθειες οδήγησής τους σε μακρινά ταξίδια.

Άλλοι λόγοι που έδωσαν οι ιδιοκτήτες για τους οποίους μπορεί να επιστρέψουν στη βενζίνη, περιλαμβάνουν την αδυναμία φόρτισης στο σπίτι (24%), το άγχος της φόρτισης σε ταξίδια (21%) και τις απαιτήσεις κινητικότητας φόρτισης (16%). Μόνο το 13 τοις εκατό δήλωσε ότι δεν απολαμβάνει την εμπειρία της οδήγησης. Μερικοί άνθρωποι απλώς απολαμβάνουν την οδήγηση ενός αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, όπως το 18% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ και το 28% στη Γερμανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Αυστραλία, μια χώρα γνωστή για το απέραντο εσωτερικό της, το 49% των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων σκέφτονται να επιστρέψουν στην αντλία. Στο αντίθετο άκρο του φάσματος βρίσκεται η Ιαπωνία, όπου μόνο το 13% των ιδιοκτητών θα μπορούσε να επιστρέψει σε ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Άλλες χώρες κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο είναι η Ιταλία (15 τοις εκατό), η Γαλλία (18 τοις εκατό), η Γερμανία (24 τοις εκατό) και η Κίνα (28 τοις εκατό). Η Βραζιλία ενώνεται με τις ΗΠΑ και την Αυστραλία πάνω από τον μέσο όρο με 38 τοις εκατό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης