Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αφού ιστορικά ήταν σε μεγάλο βαθμό άσχετες με το παγκόσμιο γίγνεσθαι, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έρχονται να… πρωταγωνιστήσουν. Αυτό δεν είναι ακριβώς είδηση σε αυτό το σημείο: οι νέοι απότομοι δασμοί του προέδρου Τζο Μπάιντεν που ανακοινώθηκαν τον Μάιο έφεραν την αλματώδη άνοδο της κινεζικής βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων στο επίκεντρο της παγκόσμιας συζήτησης. Μία συζήτηση που έχει φτάσει και στην Ε.Ε. η οποία έχει προτείνει τεράστια αύξηση στους δασμούς εισαγωγής κινέζικων ηλεκτρικών με τα τελικά νούμερα να αναμένεται να παρουσιαστών εντός ημερών. Όπως και τα αντίποινα των Κινέζων βέβαια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως μαθαίνουμε όλο και περισσότερο για την “απειλή” που αποτελούν τα φθηνά και υψηλής τεχνολογίας κινεζικά EVs για τους καθιερωμένους παίκτες όπως η Ford, η BMW, Η Mercedes, η Volkswagen, ακόμη και η Tesla.

Μια νέα έκθεση της εταιρείας AlixPartners προβλέπει ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα κατακτήσουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων μέχρι το 2030, από περίπου 21% που είναι σήμερα. Με απλά λόγια, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2030 θα προέρχεται από κινεζική μάρκα, από ένα στα πέντε που είναι σήμερα.

Αυτή είναι μια ανησυχητική τάση για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές που προτιμούν να επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους παρά να το βλέπουν να συρρικνώνεται. Και οι εμπειρογνώμονες της AlixPartners λένε ότι οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αλλάξουν τους τρόπους τους γρήγορα, διαφορετικά θα κινδυνέψουν να εξαφανιστούν από τον παγκόσμιο χάρτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης θα συμβεί στην τεράστια κινεζική αγορά, όπου οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς παίκτες εδώ και χρόνια. Αλλά οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται επίσης για σοβαρή παγκόσμια επέκταση. Εκτός Κίνας, το μερίδιό τους στις πωλήσεις οχημάτων θα αυξηθεί από 3% φέτος σε 13% το 2030, λέει η AlixPartners. Για να θέσουμε την επική άνοδο της Κίνας σε προοπτική, τα τελευταία χρόνια η χώρα ξεπέρασε τη Γερμανία και την Ιαπωνία για να γίνει ο κορυφαίος εξαγωγέας οχημάτων στον κόσμο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης