Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπάρχουν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων όπως το Euro 6, τα οποία αποδεικνύουν πόσο «καθαρά» δουλεύει ένας κινητήρας. Φαίνεται πως ήρθε η ώρα να γίνει κάτι αντίστοιχο και για τα ηλεκτρικά οχήματα μιας και η Ε.Ε. δεν θέλει να αφήσει τις εταιρίες να κάνουν ανεξέλεγκτη (και χωρίς περιβαλλοντική μελέτη) κατασκευή μπαταριών. Όλα θα πρέπει να είναι φανερά και καταγεγραμμένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για αυτόν τον λόγο φαίνεται πως στα σκαριά βρίσκεται το «διαβατήριο των μπαταριών» το οποίο (σύμφωνα με άρθρο του Autocar), θα συνοδεύει κάθε ηλεκτρικό μοντέλο που θα πωλείται από το 2027.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το διαβατήριο θα είναι ουσιαστικά ψηφιακά έγγραφα τα οποία θα σκανάρονται με QR code και θα συνδέουν τον αριθμό πλαισίου με τα στοιχεία της μπαταρ

Κάθε διαβατήριο θα κοστίζει από 7 μέχρι 13 ευρώ ανά μπαταρία και πλήρη πρόσβαση στις πληροφορίες του θα έχει μόνο ο επίσημος κατασκευαστής και οι αρχές. Ο ιδιοκτήτης θα έχει πρόσβαση σε μέρος αυτών, ενώ με αυτό τον τρόπο θα γίνεται ασφαλέστερη και η αγοραπωλησία μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων καθώς ο αγοραστής θα μπορεί να ελέγχει τι αγοράζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακόμα οι αρχές δεν έχουν αποφασίσει στο 100% για το ποιες πληροφορίες θα συνοδεύουν το ψηφιακό διαβατήριο των μπαταριών ή σε ποιο ποσοστό θα έχει πρόσβαση σε αυτό η κάθε αρχή. Πάντως, όλο αυτό το project έχει ονομαστεί Battery Pass Consortium και ήδη συμμετέχουν εταιρίες όπως η Audi και η BMW, αλλά και εταιρίες τεχνολογίας όπως η Circulor.

Με αυτόν τον τρόπο η Ε.Ε. θέλει να ρίξει φως στην εφοδιαστική αλυσίδα και να μην υπάρχουν παραβάσεις με στόχο το χαμηλότερο κόστος, που τελικά θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το περιβάλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης