Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ήταν το μακρινό 1948 όταν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Citroen παρουσίασε το 2CV γράφοντας ιστορία. Δύο χρόνια αργότερα η γαλλική εταιρία παρουσίασε και ένα 2-πορτο επαγγελματικό van, το 2CV Fourgonnette, γνωστό και ως AU.
Προσέφερε 250 κιλά ωφέλιμο φορτίο και ο κινητήρας του ήταν κοινός με αυτόν του στάνταρ 2CV στα 375κ.εκ. και ισχύος 9 hp, έχοντας έτσι τελική ταχύτητα μόλις 60χλμ./ώρα και κατανάλωση 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Το 2CV Fourgonnette μπήκε στην παραγωγή τον Μάρτιο του 1951 και συνολικά πέρασε τη γραμμή παραγωγής 1.246.306 φορές έως την λήξη της παραγωγής, τον Μάρτιο του 1978.
Από το 1952, έλαβε επίσημη έγκριση από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες για τη διανομή της αλληλογραφίας στις αγροτικές περιοχές ενώ η ζήτηση για το 2CV Fourgonnette ήταν τόσο μεγάλη, ώστε τα πρώτα χρόνια υπήρχε 6-ετής λίστα αναμονής μέχρι την παράδοση.
Ερχόμαστε πάλι στο 2022 όπου και η συνεργασία της Citroen με την ιταλική Caselani αναβιώνει το θρυλικό 2CV Fourgonette, το οποίο υιοθετεί όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει. Τετραγωνισμένο πίσω τμήμα, ράγες, μικρά οβάλ παράθυρα αλλά και στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα, όλα δίνουν το παρών.
Το συγκεκριμένο σύνολο βασίζεται στο Berlingo και θα προσφέρει ένα πρακτικό χώρο φόρτωσης 4,4 τ.μ. (περίπου τρεις φορές μεγαλύτερο από το πρόγονο του), ενώ θα έχει μεταφορική ικανότητα 1 τόνου (τέσσερις φορές περισσότερο από το ιστορικό όχημα). Η παραγωγή του 2CV Fourgonette θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο και θα έρθει με διάφορες επιλογές κινητήριων συνόλων, ακόμα και ηλεκτρικών.