Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Από την έναρξη λειτουργίας του τμήματος Toyota Gazoo Racing, έχουμε ακούσει αμέτρητες φήμες για πιθανές αναβιώσεις των MR2 και Celica, κρατώντας τους οπαδούς των σπορ αυτοκινήτων σε εγρήγορση. Η τελευταία αναφορά έρχεται από την Ιαπωνία και αφορά την επιστροφή της Celica ως μοντέλο GR, χρησιμοποιώντας ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων σε συνδυασμό με το σύστημα AWD GR-Four της Toyota.
Πέρυσι, ο πρόεδρος της Toyota Akio Toyoda εξέφρασε την επιθυμία του για μια νέα Celica, ενώ ακολούθησαν οι φήμες για ένα EV sportscar που θα μοιράζεται τα μέρη του με το Lexus LF-ZC Concept. Η τελευταία αναφορά παίρνει μια διαφορετική και πιο συναρπαστική τροπή, υποδηλώνοντας ότι η Celica μπορεί να επιστρέψει με ένα παλιό καλό βενζινοκίνητο σύστημα κίνησης.
Σε κοινή δήλωση με τη Subaru και τη Mazda σχετικά με τους μελλοντικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Toyota επιβεβαίωσε ότι εργάζεται πάνω σε νέους τετρακύλινδρους κινητήρες 1,5 και 2,0 λίτρων. Η ανακοίνωση της προσέγγισης «πολλαπλών μονοπατιών» και μια παλαιότερη φωτογραφία ενός turbo κινητήρα 2.0 λίτρων από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2024 τροφοδότησαν τις φήμες για την πιθανή τοποθέτησή του σε ένα νέο Toyota Celica.
Μια αναφορά από το ιαπωνικό Best Car υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη του νέου κινητήρα υψηλών επιδόσεων ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια και έχει ήδη ολοκληρωθεί. Αν και η Toyota δεν έχει δώσει καμία πληροφορία σχετικά με τις προδιαγραφές, το δημοσίευμα εικάζει μια ισχύ κοντά στα 400 άλογα ενώ φυσικά θα μπορούσε να συνδυαστεί με το εμπνευσμένο από τα ράλι σύστημα τετρακίνησης GR-Four της Toyota.
Η Toyota πούλησε επτά γενιές της Celica μεταξύ 1970 και 2006, όταν το μοντέλο σταμάτησε να κυκλοφορεί χωρίς άμεσο διάδοχο. Αργότερα, τα Toyota GT86 και GR86 κάλυψαν τη θέση ενός προσιτού σπορ αυτοκινήτου στη γκάμα της Toyota με παρόμοιο δίθυρο κουπέ αμάξωμα. Ωστόσο, οι οπαδοί της Celica δεν έπαψαν ποτέ να επιθυμούν μια νέα γενιά Celica και η Toyota προχώρησε σε καταθέσεις εμπορικών σημάτων.