Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Αφού έκανε το 400άρι σε μόλις 8,58 δευτερόλεπτα πριν από ένα χρόνο, το Rimac Nevera καταφέρνει να μας εντυπωσιάσει ξανά με τις επιδόσεις του.
Στο Automotive Testing Papenburg στη Γερμανία, το ηλεκτρικό hypercar έφτασε τα 412χλμ./ώρα στα χέρια του Miro Zrnčević, του επικεφαλής οδηγού δοκιμών και ανάπτυξης της εταιρείας. (Η πίστα επιλέχθηκε κυρίως για τις δύο μεγάλες ευθείες της, η καθεμία με μήκος 4 χιλιόμετρα).
Το Nevera δεν τροποποιήθηκε για να καταφέρει την κορυφαία αυτή τελική ταχύτητα και χρησιμοποίησε ελαστικά Cup 2 R. Ένας μηχανικός από τη Michelin ήταν στην τοποθεσία για να ελέγξει το λάστιχο πριν από το ρεκόρ. Για την ακριβή μέτρηση της ταχύτητας, εγκαταστάθηκε μια συσκευή Racelogic V-Box με βάση το GPS στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το Rimac Nevera έχει καταφέρει να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτροκίνηση, πετυχαίνοντας νούμερα και επιδόσεις που κάποτε θεωρούνταν ανέφικτα. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 1.914 ίππους δίνοντας στο σύνολο την ικανότητα να επιταχύνει 0-100 σε μόλις 1.85 δευτ.
Στα μοντέλα που κινούνται με θερμικό κινητήρα, η Bugatti Chiron Super Sport παραμένει ο βασιλιάς της ταχύτητας αφού έφτασε τα 490,48χλμ./ώρα το 2019 στις εγκαταστάσεις δοκιμών Ehra-Lessien του Ομίλου VW. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των δύο εμπορικών σημάτων αφού βρίσκονται κάτω από την ίδια εταιρική ομπρέλα μετά τη συγχώνευση για να γίνουν Bugatti Rimac πριν από περίπου ένα χρόνο.
Ως προς το ποιο EV μπορεί να πάει πιο γρήγορα από το Rimac Nevera, δεν μπορούμε να σκεφτούμε κανένα. Η Lotus έχει υποσχεθεί τελική ταχύτητα πάνω από 322χλμ./ώρα για την Evija, ενώ το Nio EP9 μπορεί «μόνο» να κάνει 312χλμ./ώρα και δεν είναι νόμιμο στο δρόμο. Το Lucid Air έκανε 378χλμ./ώρα το 2017 και δεν πρέπει να παραλείψουμε το Aspark Owl με την ισχυριζόμενη τελική του ταχύτητα των 400χλμ./ώρα.