Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ναι, είναι γεγονός, το Renault 4 επέστρεψε και μάλιστα ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το μοντέλο παραγωγής, το οποίο είχε προαναγγελθεί πριν από μερικά χρόνια μέσω του concept 4ever Trophy, είναι ουσιαστικά μια crossover έκδοση του νέου Renault 5. Το Renault 4 έχει λάβει μια υπερυψωμένη ανάρτηση και πιο μυώδες αμάξωμα και μπαίνει στα crossover λημέρια.

Με μήκος 4,14μ. το Renault 4 τοποθετείται μεταξύ του Clio και του Captur. Έχει πλάτος 1,8μ. και ύψος 1,57μ. ενώ έχει απόσταση από το έδαφος 18,1εκατ. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, είναι μεγαλύτερο προς κάθε κατεύθυνση από το νέο Reunault 5, ενώ αποτίει μεγάλο φόρο τιμής στην πρώτη του γενιά.

Διαθέτει μία boxy ρετρό σχεδίαση μου μοιάζει λίγο με το αρχικό μοντέλο, σε μία πολύ πιο μοντέρνα εκδοχή του. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κατέβαλε προσπάθειες για να χρησιμοποιήσει τα κλασικά στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα σε σύγχρονη συστοιχία, όπως επίσης και τα κάθετα πίσω φώτα τριών τμημάτων. Μάλιστα πατάει σε 18άρες ζάντες ενώ διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα.

Η καμπίνα μοιάζει οικεία, αφού έχει μεταφερθεί σε μεγάλο βαθμό από το hatchback. Επειδή το crossover είναι μεγαλύτερο, η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 420 λτ. ενώ παράλληλα και το μεταξόνιο έχει επιμηκυνθεί στα 2,62μ. ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Στο εσωτερικό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.1 ιντσών και μία ακόμη οθόνη αφής ίδιους μεγέθους. Παράλληλα υπάρχουν και μερικά φυσικά πλήκτρα για βασικές λειτουργίες. Ένα ακόμη κομψό χαρακτηριστικό είναι η ηλεκτρικά κινούμενη συρόμενη υφασμάτινη οροφή που θυμίζει τον πρόγονό του.

Βασισμένο στην πλατφόρμα AmpR Small, το νέο crossover προσφέρεται με δύο επιλογές ισχύος: 122 ίππους και 225 Nm ροπής και 150 ίππους και 245 Nm ροπής. Στην δεύτερη περίπτωση, το Renault 4 E-Tech χρειάζεται λιγότερο από 8.5 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100χλμ./ώρα από στάση.

Διατίθενται επίσης με δύο μεγέθη μπαταριών: 40 kWh και 52 kWh με 300 και 400χλμ. αντίστοιχα αυτονομία. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με φόρτιση συνεχούς ρεύματος έως και 100 kW και θα χρειαστεί μισή ώρα για να φτάσει από το 15% στο 80%.

Μετά το δημόσιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2024, το νέο Renault 4 E-tech electric θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη το επόμενο έτος.