Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μετά από αρκετά χρόνια αναμονής αλλά και ατελείωτες φήμες, η Mazda επαναφέρει τον περιστροφικό wankel κινητήρα. Έναν κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά στο RX-8, το οποίο βρισκόταν στην παραγωγή μέχρι το 2012 και έχει γράψει τεράστια ιστορία με την καινοτομία του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εταιρία ανακοίνωσε και επίσημα πως ο wankel επιστρέφει ως range extender στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, MX-30. Ένα μοντέλο που έχει λάβει πολύ καλές κριτικές, όμως η μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 35.5 kWh που χρησιμοποιεί, περιορίζει την αυτονομία του στα 200χλμ. με την εταιρία να βρίσκει μία πρωτότυπη και ιδιαίτερα έξυπνη λύση.

Το ανανεωμένο μοντέλο θα παρουσιαστεί στις 13 Ιανουαρίου του 2023 στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου των Βρυξελλών και θα πρόκειται για ένα εναλλακτικό plug-in υβριδικό σύνολο.

Το ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda για την ώρα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 143 ίππων και 265 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Το ανανεωμένο μοντέλο θα διαθέτει έναν wankel κινητήρα που θα λειτουργεί με σταθερή ταχύτητα και θα προσφέρει αρκετά μεγαλύτερη αυτονομία στο σύνολο, με την εταιρία να μην προχωρά σε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μόνο σίγουρο είναι πως η παρουσία του wankel κινητήρα ως γεννήτρια για τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς, θα καταφέρει να προσφέρει στο μοντέλο την άνεση για μεγάλα ταξίδια, χωρίς την παρουσία μεγαλύτερης και πιο βαριάς μπαταρίας. 

Φυσικά η σχέση της Mazda με τον wankel κινητήρα κρατάει εδώ και αρκετές δεκαετίες, καθώς οι Ιάπωνες ήταν εκείνοι που κατάφεραν να τον μετατρέψουν σε βιώσιμο και λειτουργικό. Συνολικά πάνω από 2 εκατ. μοντέλα έχουν κατασκευαστεί στην ιστορία με wankel κινητήρα ενώ με διαφορά το καλύτερο παράδειγμα αποτελεί το RX-7 το οποίο στην πρώτη του γενιά πούλησε πάνω από μισό εκατομμύριο. 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης