Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Hyundai είναι τόσο σίγουρη για τις επιδόσεις και τις ικανότητες του ηλεκτρικού Ioniq 5 N, που θα φέρει συνολικά τέσσερα τέτοια μοντέλα, στην φετινή ανάβαση Pikes Peak.
Η διασημότερη ανάβαση στον κόσμο, πραγματοποιείται στις 23 Ιουνίου και έχει γίνει σήμα κατατεθέν για τους λάτρεις των αγώνων από τότε που ο Ari Vatanen οδηγώντας το Peugeot 405 T16 έκοψε τις ανάσες των θεατών. Φέτος η Hyundai θα συμμετέχει με δύο οχήματα παραγωγής και με ακόμα δύο ειδικά τροποποιημένα Ioniq 5 N.
Για την ακρίβεια, κυνηγώντας το ρεκόρ ηλεκτρικού SUV/crossover παραγωγής, τα δύο Ioniq 5 N δεν θα έχουν πίσω καθίσματα. Όχι επειδή η Hyundai θέλει να κάνει τα οχήματα ελαφρύτερα αλλά πιο ασφαλή προσθέτοντας ένα roll cage στο πίσω μέρος. Επιπλέον, το κάθισμα του οδηγού αντικαθίσταται από ένα κάθισμα Recaro Pro Racer SPA Hans με αγωνιστική ζώνη έξι σημείων αλλά και στήριξη αυχένα.
Race to the Clouds
Η πρώτη φορά που διοργανώθηκε ανάβαση στα Βραχώδη Όρη του Κολοράντο των ΗΠΑ ήταν το 1916. Το θρυλικό Pikes Peak International Hill Climb, γνωστό στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ως «The Race to the Clouds», οι αγωνιζόμενοι διασχίζουν τα 20 χιλιόμετρα της ορεινής ασφάλτινης ανάβασης δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους στις συνολικά 156 στροφές της, με την υψομετρική διαφορά μεταξύ εκκίνησης και τερματισμού να είναι στα 1.440μ. Πιο συγκεκριμένα, η γραμμή εκκίνησης βρίσκεται στα 2.8χλμ., με τη γραμμή τερματισμού να κορυφώνεται στα 4.3χλμ.. Ως εκ τούτου, οι οδηγοί μπορεί να αντιμετωπίσουν εντελώς διαφορετικές καιρικές συνθήκες από την αρχή έως το τέλος.
Το ρεκόρ που κυνηγάνε όλα τα EVs
Το απόλυτο ρεκόρ στο Pikes Peak ανήκει στον Romain Dumas με το Volkswagen I.D. R με χρόνο 7 λεπτά και 57,148 δευτερόλεπτα, που καθιερώθηκε το 2018. Βέβαια εκείνο το μοντέλο δεν ήταν παραγωγής αλλά αποκλειστικά τροποποιημένο για την ανάβαση.