Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η τρίτη γενιά της Mercedes-Benz CLA είναι προ των πυλών και πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της με έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2λίτρων που προέρχεται από την Horse Powertrain Limited – την κοινοπραξία κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) των Renault και Geely.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Mercedes δάνεισε την τεχνογνωσία της για την ανάπτυξη αυτής της κινητήριας μονάδας, η οποία αναμένεται να αποδίδει 250 ίππους και 360 Nm ροπής. Η παραγωγή θα πραγματοποιηθεί στην Κίνα, αλλά ο καταλυτικός μετατροπέας δεν θα τοποθετηθεί μέχρι να φτάσει ο κινητήρας στη Γερμανία, διασφαλίζοντας ότι συμμορφώνεται με τα αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων. Η διηπειρωτική διαδικασία παραγωγής μπορεί να φαίνεται λίγο περίπλοκη, αλλά αντικατοπτρίζει την ολοένα και πιο παγκοσμιοποιημένη φύση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αν και μπορεί να σας φαίνεται λίγο περίεργο για τη νέα γενιά CLA να χρησιμοποιεί κινητήρα από τη Geely και τη Renault, αξίζει να σημειωθεί ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Geely, Li Shufu, κατέχει το 10% των μετοχών της Mercedes-Benz. Και για όσους νομίζουν ότι πρόκειται για μια νέα εξέλιξη, αξίζει να θυμηθούμε ότι τόσο το μοντέλο CLA 180d της πρώτης όσο και της δεύτερης γενιάς βασίζονταν σε κινητήρες ντίζελ που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τη Renault και τη Nissan.

Ο εισαγόμενος κινητήρας δεν είναι η μόνη κινεζική τεχνολογία που μπαίνει στη νέα CLA. Το σεντάν μικρού μεγέθους θα διαθέτει επίσης ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού που αναπτύχθηκε από την κινεζική startup Momenta. Αν και το όνομα της μάρκας μπορεί να μην σας θυμίζει κάτι, η Mercedes-Benz είναι υποστηρικτής της Momenta από το 2017.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχουν πολλά ακόμη που έχουμε να περιμένουμε με τον ερχομό της νέας CLA. Εκτός από τους αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες, θα παραχθούν αρκετές αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις γύρω από μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 βολτ. Στα σκαριά βρίσκεται επίσης μια έκδοση EV υψηλών επιδόσεων, AMG.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης