Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Fisker βρισκόταν στο χείλος της κατάρρευσης εδώ και αρκετούς μήνες και πλέον συνέβη το αναπόφευκτο. Αργά τη Δευτέρα, η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών Ι.Χ. κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, αφού ξέμεινε από χρήματα. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει περιουσιακά στοιχεία αξίας από 500 εκατομμύρια έως 1 δισεκατομμύριο δολάρια, αλλά και υποχρεώσεις ύψους 100 εκατομμυρίων έως 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η εταιρεία εκτιμά ότι έχει 200 έως 999 πιστωτές. Σε δήλωσή της, η Fisker ανέφερε: “Η Fisker έχει την ευθύνη για την πληρωμή των πιστωτών της: “Όπως και άλλες εταιρείες στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων, αντιμετωπίσαμε διάφορους αντίθετους ανέμους της αγοράς και της μακροοικονομίας που επηρέασαν την ικανότητά μας να λειτουργούμε αποτελεσματικά. Αφού αξιολογήσαμε όλες τις επιλογές για την επιχείρησή μας, αποφασίσαμε ότι η συνέχιση της πώλησης των περιουσιακών μας στοιχείων στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11 είναι η πιο βιώσιμη πορεία για την εταιρεία”.
Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Fisker προειδοποίησε ότι θα μπορούσε να ξεμείνει από χρήματα μέσα στους επόμενους 12 μήνες, αλλά αυτό συνέβη μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες. Παρέδωσε μόλις 4.929 οχήματα το 2023, παρά το γεγονός ότι δαπάνησε 904,9 εκατομμύρια δολάρια για λειτουργικές και επενδυτικές δραστηριότητες. Η παραγωγή του ηλεκτρικού crossover Ocean σταμάτησε στο εργοστάσιο της Magna Steyr στην Αυστρία στα μέσα Μαρτίου 2024.
Παρόλα αυτά, ορισμένες εταιρείες φέρονται να εξακολουθούσαν να ενδιαφέρονται για τη Fisker. Ο Henrik Fisker είχε δηλώσει κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης εργαζομένων στα τέλη Απριλίου, ότι υπήρχαν τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες που ενδιαφέρονταν να αγοράσουν την εταιρεία. Τελικά όμως καμία δεν υπέγραψε…
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια εταιρεία που ιδρύθηκε από τον Henrik Fisker χρεοκοπεί. Η Fisker Automotive, η αρχική εταιρεία πίσω από το Fisker Karma, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης τον Νοέμβριο του 2013. Αυτό το αυτοκίνητο εξακολουθεί να υπάρχει και πωλείται από μια διαφορετική εταιρεία, την Karma Automotive, που ανήκει στον κινεζικό προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων Wanxiang Group. Η τελευταία αγόρασε τα περιουσιακά στοιχεία της Fisker Automotive για 149,2 εκατομμύρια δολάρια σε πλειστηριασμό πτώχευσης πριν από περίπου 10 χρόνια.