Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η γερμανική εταιρεία παρουσίασε με κάθε επισημότητα τη νέα γενιά του εμβληματικού τετρακίνητου μοντέλου, στο πλαίσιο της έκθεσης του Ντιτρόιτ.
Επιβλητική, θηριώδης και με τετραγωνισμένο σχήμα, η G-Class διατηρεί τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία των προκατόχων της, με τη μεγάλη μάσκα, τις εισαγωγές αέρα, τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα, το σκαλοπάτι στο πλάι και τα χρωμιωμένα διακοσμητικά να κάνουν τη διαφορά.
Παρά την αύξηση των διαστάσεων, το βάρος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 160 – 170 κιλά και το αμάξωμα είναι πιο άκαμπτο κατά 30%, χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου. Πατάει σε πλαίσιο τύπου σκάλας, διαθέτοντας νέες αναρτήσεις, ενεργά αμορτισέρ, ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα και τρία μπλοκέ διαφορικά με κοντές σχέσεις και δυνατότητα «κλειδώματος» 100%.
Όπως υποστηρίζει η γερμανική φίρμα, πρόκειται για την πιο σκληρή, ανθεκτική και ολοκληρωμένη G-Class. Οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας είναι στις 31, 30 και 26 μοίρες, αντίστοιχα, με τη μέγιστη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να ανέρχεται στα 241 χλστ. Είναι ικανή να διέλθει υδάτινα κωλύματα βάθους έως 70 εκατοστά.
Ριζικά αναβαθμισμένο είναι το εσωτερικό, με το διευρυμένο μεταξόνιο να έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των διαθέσιμων χώρων στην καμπίνα. Πιο συγκεκριμένα, οι πίσω επιβάτες έχουν επιπλέον χώρο για τα πόδια κατά 150 χλστ. Όσον αφορά στην αισθητική, το σαλόνι παραπέμπει στα πολυτελή επιβατικά οχήματα της φίρμας, διαθέτοντας αναλογικό ή ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και επιπλέον οθόνη στο κέντρο της κονσόλας για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ ξύλινων διακοσμητικών, μεταλλικών ενθέσεων, δερμάτινων ταπετσαριών, καθίσματα με λειτουργία μασάζ, θέρμανσης και εξαερισμού. Επίσης, υπάρχει το σύστημα ήχου Burmester με 16 ηχεία και φυσικά όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και διασύνδεσης. Η κάμερα full HD 360 μοιρών βοηθά στο να έχεις πλήρη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, με την κεντρική οθόνη να εμφανίζει όλες τις πληροφορίες, μεταξύ των οποίων τη λειτουργία των διαφορικών, τις γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας, την κλίση και την πυξίδα.
Όσον αφορά στους κινητήρες, η Mercedes ανακοίνωσε μόνο την έκδοση G500 με τον V8 4.0 twin turbo απόδοσης 422 ίππων και 610 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων 9G-TRONIC με μετατροπέα ροπής. To 40% της ροπής μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα και το υπόλοιπο 60% στον πίσω, ενώ οι κοντές σχέσεις θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα.
Αργότερα, θα δούμε την πανίσχυρη G63 και την πιο αποδοτική G350. Η εμπορική πορεία της G-Class θα ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού από τη Γερμανία, με την τιμή εκκίνησης να ορίζεται στα 107.040 ευρώ.